۶ هزار پست سازمان دامپزشکی خالی است

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های عمومی

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی گفت: ۶ هزار پست از ۱۲ هزار پست این سازمان خالی است که درصدد جذب نیرو هستیم.

به گزارش ایرنا، مجتبی نوروزی روز یکشنبه در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: این کمبودها باید با سرعت برطرف شود تا در تامین بهداشت دام، کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی و مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام با مشکل مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه تولید گوشت قرمز در کشور کمی با مشکل روبرو است، گفت: کشتار دام مولد از مشکلاتی است که در سال های اخیر افزایش یافته است و اکنون گوشت قرمز از ۲۰ کشور جهان وارد می شود.

نوروزی ادامه داد: دام مولد ذخیره ژنتیکی است و باید از کشتار دام دارای قابلیت تولید مثل، جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در تولید گوشت مرغ، موضوع پدافند غیر عامل به خوبی رعایت نشده است، بیان کرد: اکنون ۴۰ درصد مرغ کشور در استان های شمالی تولید می شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود: تراکم پرورش دهنده های مرغ در استان های شمالی مدیریت بحران و بیماری احتمالی را مشکل می کند.

تاکید بر مولد بودن روستاها

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مولد بودن باید به روستاها بازگردد، تصریح کرد: سال های گذشته بسیاری از محصولات در روستاها تولید می شد اما اکنون روستان این قابلیت را ندارند.

نوروزی افزود: روستاییان از تولیدکننده به مصرف کننده تبدیل شده اند و باید حمایت های لازم از تولیدکنندگان روستایی انجام شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: ۱۲ میلیون هکتار از زمین های کشاورزی دیم است اما توجهی به این امر نشده است البته وزارت جهاد کشاورزی در حال برنامه ریزی برای بهره مندی هدفمند از این بخش است.

وی نوغانداری را از ظرفیت های خراسان شمالی برای توسعه عنوان کرد و گفت: پروش کرم ابریشم ظرفیت بسیار خوبی برای درآمد زایی خانوار ها است به گونه ای که این امر باید در این استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد از آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *