میزان تولیدات بخش دام و طیور قم افزایش می‌یابد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با توجه به ماموریت مهمی که در حوزه تامین امنیت غذایی برعهده داریم، میزان تولیدات بخش دام و طیور استان افزایش خواهد یافت.

محمدرضا حاجی رضا روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع تولید سالانه محصولات کشاورزی قم در بخش‌های مختلف بیش‌از ۸۰۰ هزار تُن است و ما در این خصوص افزایش سطح تولید محصولات به خصوص در حوزه دام و طیور را در سال آینده با جدیت دنبال می‌کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در همین رابطه سالانه در استان قم بالغ بر ۲۹ هزار تُن گوشت قرمز، ۲۵ هزار تُن تولید گوشت مرغ، ۱۲۰ هزار تُن تخم‌مرغ و ۱۴۵ تُن شیر تولید می‌شود.

وی با اشاره به این که ۲ درصد از تولیدات پروتینی کشور با تلاش فعالان حوزه دام و طیور استان قم تامین می‌شود، افزود: این موضوع نشان می‌دهد فعالیت‌های بخش کشاورزی در قم با وجود کم‌بودن مساحت استان، دارای بهره‌وری و اثربخشی بالایی است.

بر اساس اعلام نظر مسئولان سازمان جهاد کشاورزی قم در راستای تامین امنیت غذایی پایدار در قم، سطح تولید محصولات راهبردی همچون گوشت قرمز و گوشت مرغ در این استان با مشارکت فعال بخش خصوصی افزایش می‌یابد و در همین رابطه از حضور سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه حمایت می‌شود.

به طور کلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۰۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *