واکسیناسیون ۲۳ هزار راس دام در طارم سفلی آغاز شد

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام مهم ترین خبر ها

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: واکسیناسیون ۲۳ هزار راس دام علیه بیماری های مشترک در طارم سفلی در قالب اردوی جهادی دامپزشکی آغاز شد.

دکتر مهدی جلوخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اردوی جهادی مقابله با بیماری‌های مشترک دام و انسان از طریق آموزش و واکسیناسیون توسط اداره کل دامپزشکی استان قزوین آغاز شد.

وی اضافه کرد: این اردوی جهادی با هدف انجام عملیات واکسیناسیون دام های سبک و سنگین، درمان دام های بیمار، سمپاشی و آموزش به دامداران و روستاییان آغاز شده است.

به گفته این مسوول حوزه دام، اردوی جهادی با حضور ۲۳ تیم از کارشناسان و دامپزشکان اداره کل دامپزشکی قزوین به مرحله عملیاتی درآمده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود در این اردوی جهادی بیش از ۲۳ هزار راس دام شامل ۲۱ هزار راس دام سبک و ۲ هزار و ۱۰۰ راس دام سنگین بر علیه بیماری ها واکسینه شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اضافه کرد: واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل و خوراندن قرص ضد انگل به دام ها در کنار برگزاری دوره های آموزشی پیشگیری و مقابله با بیماری های دام و سمپاشی محیط استقرار دام ها و همچنین درمان دام های بیمار از دیگر برنامه های این اردوی جهادی ۲ روزه از سوی دامپزشکی استان قزوین به شمار می رود.

جلوخانی یادآور شد: خدمات اردوی یاد شده به دامداران و روستاییان طارم سفلی رایگان خواهد بود.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین یادآور شد: برگزاری این دوره ها به پیشگیری بیماری های دام کمک کرده و در حفظ اشتغال و معیشت روستاییان و کمک به حفظ امنیت غذایی نیز موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *