جوجه‌ریزی در شهرستان شیروان ۲۵ درصد افزایش یافت

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان شیروان گفت: امسال هفت میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های این شهرستان انجام شد که نسبت به مشابه سال گذشته، ۲۵ درصد افزایش یافت.

حسن ایزانلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت ۶۸ مرغداری فعال در سطح این شهرستان اظهار کرد: سال گذشته، بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های شیروان انجام شد.

معدوم سازی افزون بر ۶ تُن گوشت قرمز غیرقابل مصرف

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان شیروان گفت: امسال در راستای اجرای طرح نظارت کارشناسان دامپزشکی ۶ هزار و ۱۵ کیلوگرم مواد گوشتی فاسد و یا بدون رعایت موارد بهداشتی در سطح بازار استان کشف و امحا شد.

در این مدت؛ ۱۸ هزار و ۵۸۹ راس دام سبک و سنگین در این شهرستان کشتار و در فرآیند بازرسی لاشه این دام‌ها، ۶ هزار و ۱۵ کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف از چرخه خارج و معدوم شد.

وی تصریح کرد: واحد نظارت بر بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان وظیفه رصد و پایش مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی را به صورت روزانه برعهده دارد و تامین امنیت غذایی و ارتقای بهداشت موادغذایی با منشا دامی از مهمترین اهداف و اولویت‌های شبکه دامپزشکی شهرستان است.

ایزانلو عنوان کرد: همچنین امسال در کشتارگاه طیور این شهرستان، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه مرغ کشتار شده که در فرآیند بازرسی بهداشتی بیش از ۸۰ تن مرغ ضبط بهداشتی و از چرخه مصرف خارج شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان شیروان از شهروندان خواست هنگام خرید به داشتن برچسب حاوی کد بهداشتی از دامپزشکی، تاریخ تولید، انقضاء و شرایط نگهداری محصول دقت نظر لازم را داشته باشند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به‌ منظور پیگیری در اسرع وقت اطلاع دهند.ا

شبکه دامپزشکی این شهرستان در چهار حوزه شامل بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی، نظارت بر بهداشت عمومی، بهداشت و نظارت بر بیماری‌های طیور و آبزیان و تشخیص و درمان فعالیت می‌کند.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که ۱۲ هزار راس دام سنگین و ۷۰۰ هزار دام سبک در اختیار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *