واگذاری امور صادرات و تنظیم بازار به اتحادیه‌های بخش طیور

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های اقتصادی خبر های دام خبر های طیور

وزیر جهاد کشاورزی از واگذاری امور به بخش خصوصی و اتحادیه خبر داد و گفت: بخش خصوصی و اتحادیه ها باید در کنار صادرات به بازار داخلی هم توجه کنند.

به گزارش ایسنا، سیدجواد ساداتی نژاد در افتتاحیه هفتمین نمایشگاه خوراک دام و طیور و آبزیان اظهار کرد: اگر می خواهیم محصول سالم‌تر و با کیفیت‌تر داشته باشیم باید بیشتر بر روی خوراک دام و طیور کار کنیم.

وی ادامه داد: در بازدید از استانها تولیدکنندگان دلخوری‌هایی داشتند که باید توجه و نظارت بیشتری بر این موضوع شود. باید کیفیت محصولات و خوراک دام و طیور را بالا ببریم و بین کارخانه‌ها و مجموعه‌های تولیدکننده رقابت ایجاد کنیم تا محصول با کیفیت‌تری تولید شود.


وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: آمادگی داریم کمک کنیم کارخانجات خوراک دام و طیور در حوزه فناوری پیشرفت کنند. وی در ادامه گفت: برای صادرات خوراک دام و طیور برنامه ریزی هایی شده است تا امسال این مجموعه ها بتوانند در حوزه صادرات فعالیت کنند.

ساداتی‌نژاد عنوان کرد: اگر به سمت تولید خوراک آماده حرکت کنیم ۱۰ تا ۱۵ درصد در واردات کاهش خواهیم داشت. وی همچنین به واگذاری امور به تشکل ها اشاره کرد و گفت: به شدت قائل به واگذاری امور به  اتحادیه ها هستیم که البته موضوع جدیدی نیست. معتقدیم  با واگذاری امور به بخش خصوصی بازار آرام‌تر و پایدارتر  خواهد شد.

به گفته وی اتحادیه‌ها نیز نباید هنگام صادرات بازار داخل را فراموش کنند. در بحث جوجه یکروزه  هم صادرات به انجمن جوجه یکروزه واگذار شده است.

وی همچنین به حمایت از صنعت طیور اشاره کرد و گفت: با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام، رییس جهاد و معاونت امور دام و صندوق سرمایه گذاری ها قرار شد تسهیلات به تولیدکنندگان را صندوق به ۳۱ اتحادیه استانها بدهد تا تامین مالی آنها انجام شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *