بیش از ۲۸ میلیون قطعه جوجه ریزی در زنجان انجام شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان زنجان گفت:امسال بیش از ۲۸ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای پرورشی طیور گوشتی استان با نظارت بهداشتی کارشناسان واحد بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور انجام شده است.

امین اله‌وردی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شرایط آب و هوایی منطقه و ظرفیت استان در پرورش مرغ گوشتی، افزود: این میزان جوجه ریزی صورت گرفته مربوط به ۲۸۰ واحد پرورش مرغ گوشتی، مزارع طیور مولد و تخمگذار تجاری بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی، تامین گوشت مرغ در کشور و در استان زنجان از اهمیت زیادی برخوردار است و ایجاد تلفات در طیور گوشتی، ضررهای اقتصادی بسیاری را به جامعه وارد می کند و از طرفی عرضه گوشت مرغ در بازار کاهش می‌یابد.

این مسوول ادامه داد: با توجه به این موضوع،‌ کمک به روند تولید و صدور مجوزهای بعدی فعالیت مرغداران بسیار مهم است که در این راستا کنترل بیماری‌های طیور در مرغداری‌های گوشتی، بازدید و نمونه برداری، ثبت تلفات با هدف کنترل بیماری‌ها در صنعت طیور و معدوم سازی واحد درگیر در صورت تلفات نامتعارف انجام می شود.

وی اظهار داشت: امسال بیش از چهار و ۵۰۰ مورد پایش بیماری های طیور از جمله آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، آنگارا، نیوکاسل و برونشیت در واحدهای مرغداری استان انجام گرفت.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان زنجان خاطر نشان کرد: تمامی واحدهای مجاز پرورشی طیور تحت نظارت دامپزشکی فعال بوده و خوشبختانه در حال حاضر در این واحدها تولید گوشت مرغ با رعایت کامل ضوابط بهداشتی انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *