بوشهر ظرفیت بالایی برای پرورش طیور دارد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بوشهر باتوجه به اقلیم جغرافیایی آب و هوایی و ارتفاع از استان‌های مستعد در زمینه پرورش طیور است.

 محمد ابراهیم حسن نژاد شامگاه شنبه در حاشیه بهره برداری از کارخانه مرغ مادر” همتی نژاد “در” بندر ریگ” در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: بوشهر در حوزه گوشت سفید از استان‌هایی است که مازاد بر نیاز مصرف، ظرفیت تولید دارد.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: واحدهای مربوط به مرغ مادر و کارخانجات جوجه کشی در استان بوشهر به رغم ظرفیت تولید ،غفلت در این زمینه شده بود که با تغییر این روند شرایط بهبود و توسعه یافته است.

وی بیان داشت: حلقه‌های دیگر کارخانجات جوجه کشی و سایر مراکز مرغ مادر که جزو نیازهای این منطقه است، باید آینده در این استان توسعه پیدا کند.

حسن نژاد گفت: در این راستا یکی از واحدهای مهم حلقه های زنجیره صنعتی طیور واحد مرغ مادر در گناوه با ظرفیت ۴۵ هزار قطعه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: تعداد زیادی از واحدهای مربوط به مرغ مادر و واحدهای گوشتی در ایام الله دهه فجر در مناطق مختلف به بهره برداری خواهند رسید.

وی گفت: برنامه ریزی برای افزایش میزان و سرانه تولید گوشت سفید به ۳۵ کیلوگرم در حال انجام است.

حسن نژاد بیان کرد: حلقه‌های بالا دستی از جمله مراکز مرغ مادر و اجداد ، توسعه بسیار خوبی پیدا کرده‌اند و این ظرفیت برای کشور درجهت تامین امنیت غذایی بسیار اثرگذار خواهد بود.

کارخانه مرغ مادر(همتی نژاد) به عنوان نخستین طرح در سواحل خلیج فارس با مدرن ترین دستگاه‌های پیشرفته و ظرفیت ۴۵ هزار قطعه جوجه در هر مرحله با سرمایه گذاری یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در بخش بندر ریگ شهرستان گناوه به بهره‌برداری رسید.

۶۰۰ میلیارد ریال این طرح توسط بخش خصوصی و ۶۰۰ میلیارد ریال دیگر توسط بانک توسعه تعاون تامین و موجب ایجاد اشتغال زایی ۳۰ نفر مستقیم و ۳۵۰ غیرمستقیم شده است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *