۱۰۳ هزار راس دام در اردوهای جهادی دامپزشکی قزوین واکسینه شدند

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: ۱۰۳ هزار راس دام سبک و سنگین در اردوهای جهادی دامپزشکی قزوین علیه بیماری ها واکسینه شدند.

دکتر مهدی جلوخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: ۱۶ اردوی جهادی از سوی دامپزشکی قزوین امسال در نقاط روستایی و کم برخوردار استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه گستره این اردوها نقاط مختلف استان از جمله الموت غربی، شرقی، طارم سفلی، کوهین، آوج و بویین زهرا را دربرگرفت، اظهار کرد: در این اردوها ۹۵ هزار راس دام سبک و هشت هزار راس دام سنگین علیه بیماری ها به شکل رایگان واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: در قالب این اردوها همچنین ۳۲ هزار قطعه طیور علیه بیماری نیوکاسل و ۴۳۰ قلاده سگ گله نیز علیه هاری واکسینه شدند.

وی یادآور شد: در این اردوها جهادی همچنین ۸۰ مورد تشخیص بیماری و درمان دام نیز انجام شد.

جلوخانی اظهار کرد: در خلال این اردوها با هدف ارتقای سطح بهداشت دام و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها، دوره های آموزشی به میزان ۱۸۰۰ نفر ساعت نیز برای دامداران روستایی ارایه شد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین به تاثیر این اردوها در حفظ سلامت دام که معیشت روستاییان به آن وابسته است اشاره کرد و گفت: اجرای اردوهای جهادی دامپزشکی با هدف خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار و دورافتاده دنبال و پیگیری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *