۶۶۵ مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های دامی اردستان انجام شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

رییس شبکه دامپزشکی اردستان گفت: سال گذشته ۶۶۵ مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی اعم از قصابی، مرغ فروشی، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای این شهرستان صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، سعید راعی روز شنبه به خبرنگاران افزود: دراین بازدید ها مقدار ۶۴۴ کیلوگرم فرآورده فاسد ضبط و معدوم شد، همچنین ۲۲ نفر متخلف به مراجع قضایی معرفی و سه واحد نیز با دستور مقام قضایی پلمب شد.
وی اظهار کرد: در این مدت کار نظارت بر سلامت چهار هزارو ۷۵۴ راس دام سبک و ۵۲۸ راس دام سنگین کشتار شده در کشتارگاه مشترک دام اردستان و زواره انجام و ۱۷ لاشه کامل حذف و ۲ هزار و ۵۲۹ قطعه احشاء خوراکی از چرخه مصرف خارج‌شده است.
رئیس شبکه‌ دامپزشکی اردستان بیان کرد: در سال گذشته برای پیشگیری از بروز انواع بیماری های دام و طیور با هدف افزایش تولید و صیانت از سرمایه های دامی شهرستان، تعداد ۳۱۵ هزار و ۶۰۰ نوبت دام سبک و تعداد ۱۳هزار و ۶۶ نوبت دام سنگین علیه انواع بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام واکسینه شدند.
راعی اضافه کرد: در طول سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۴۵ هزار و ۴۹۹ قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان واکسیناسیون شده، این عملیات در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.
وی گفت: تلفن ۱۵۱۲ ارتباط مردمی با شبکه دامپزشکی آماده پاسخگویی به مردم می باشد.
شهرستان اردستان ۲ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله و یک واحد گاوداری پنج هزار راسی پرورش گوساله گوشتی، ۱۴۰ هزار راس گوسفند و بز، ۱۲۸ واحد مرغداری گوشتی و ۲ واحد تخم‌گذار فعال با چهار میلیون و ۵۰۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی گوشتی در سال دارد.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *