کشف ۲ تن گوشت مرغ و گوشت قرمز از یک سردخانه مخفی در سبزوار

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

رئیس اداره دامپزشکی سبزوار از کشف ۲ تن گوشت مرغ و گوشت قرمز بسته‌بندی منجمد شده تاریخ گذشته با فساد شدید و غیر قابل مصرف از یک انبار سردخانه مخفی در این شهرستان خبر داد.

براتعلی زیدآبادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به طرح تشدید نظارت نوروزی و ماه مبارک رمضان بر مراکز عرضه فراورده‌های دامی اظهار کرد: در راستای اعمال نظارت بهداشتی بر فراورده‌های با منشأ دامی و در قالب طرح تشدید نظارت نوروزی و ماه مبارک رمضان بر مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی از تاریخ ۲۵ اسفندماه آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: اکیپ‌های دامپزشکی در سبزوار به صورت مستمر بر فرایند تولید، حمل و عرضه فراورده‌های خام دامی نظارت خواهد داشت.

رئیس اداره دامپزشکی سبزوار عنوان کرد: در طرح نوروزی ۱۴۰۲، تعداد ۶ نفر در قالب ۳ اکیپ بهداشتی نظارتی و قرنطینه‌ای در هر روز به هم‌وطنان عزیزمان خدمت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در طرح تشدید نظارت نوروزی و ماه مبارک رمضان پیش بینی می‌شود که ۵۳۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی در شهرستان مورد بازدید قرار گیرد.

زیدآبادی خاطرنشان کرد: بازدید از مراکز بین‌راهی، رستوران‌ها و کبابی‌ها از اولویت‌های این طرح است و در قالب گشت مشترک با سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه در ایام نوروز فعالیت دوره‌گردها بیشتر می‌شود، از مسافران انتظار می‌رود اقلام مورد نیاز را از فروشگاه‌ها و مراکز مجاز تهیه کنند.

رئیس اداره دامپزشکی سبزوار اظهار کرد: به مردم همچنین توصیه می‌شود از خرید گوشت چرخ شده آماده و یا گوشت مرغ از قبل قطعه شده به جد خودداری کنند.

۵۶۰۰ کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف، ضبط و معدوم شد

وی ادامه داد: با اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی شهرستان سبزوار در نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان ضمن انجام بیش از ۱۱۰۰ مورد بازرسی مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، برای ۲۳ متخلف تشکیل پرونده و ۱۹ واحد متخلف به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی شدند و ۲ واحد متخلف نیز پلمب شد.

زیدآبادی افزود: در این طرح تاکنون ۱۳۴۰ فقره بازدید از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، اعم از کشتارگاه‌های دام و طیور، واحدهای بسته‌بندی فرآورده‌ها، واحدهای عرضه کننده، رستوران‌ها و… انجام شد که در مجموع، ۵۶۰۰ کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف، ضبط و معدوم شد.

وی عنوان کرد: در مجموع ۸۳۰ مرکز عرضه فرآورده‌های خام در شهرستان سبزوار وجود دارد که کارشناسان دامپزشکی در قالب گشت از این مراکز بازدید و نظارت می‌کنند.

رئیس اداره دامپزشکی سبزوار افزود: مطابق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود ممنوع بوده و برای مرتکبین آن از سوی مراجع قضایی مجازات در نظر گرفته خواهد شد.

وی گفت: در ادامه روند طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی شبکه دامپزشکی سبزوار در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان روز گذشته حدود ۲ تن گوشت مرغ و قطعه‌بندی مرغ و گوشت قرمز بسته‌بندی منجمد تاریخ گذشته با فساد شدید و غیر قابل مصرف از یک انبار سردخانه مخفی واقع در این شهرستان کشف شد که با هماهنگی مقام محترم قضایی (دادستان) توسط کارشناسان واحد نظارت شبکه دامپزشکی این شهرستان جمع‌آوری و معدوم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *