رفع نواقص بهداشتی کشتارگاه سنتی گتوند

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

 سرپرست اداره دامپزشکی گتوند گفت: نواقع بهداشتی کشتارگاه سنتی دام گتوند با پیگیری‌های انجام شده در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، سید هادی احمد فخرالدین روز دوشنبه در حاشیه بازدید از کشتارگاه دام گتوند بیان کرد: با توجه به اهمیت نظارت شرعی و بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی استحصالی در کشتارگاه‌های دام، رفع نواقص بهداشتی کشتارگاه دام این شهرستان در اولویت قرار دارد.

وی به ایجاد سالن کشتار جدید در این کشتارگاه دام اشاره کرد و افزود: تجهیز سالن جدید کشتار با ظرفیت مناسب، احداث سردخانه بالای صفر، تصفیه فاضلاب و ریلینگ هوایی برای حل مشکلات این کشتارگاه در نظر گرفته شده است.

وی اظهارکرد: با توجه به اینکه گوشت قرمز یکی از منابع مهم تامین پروتئین است شرایط کشتار، بازرسی‌های بهداشتی قبل و بعد از کشتار و عرضه بهداشتی آن با نظارت دامپزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرپرست اداره دامپزشکی گتوند حفظ بهداشت جوامع و پیشگیری از بروز بیماری‌های گوناگون را از مزایای کشتار دام در کشتارگاه‌ها اعلام کرد و گفت: کشتار دام خارج از نظارت سازمان دامپزشکی و محل‌های خارج از کشتارگاه می‌تواند عامل انتقال و گسترش بیماری‌های مشترک میان انسان و دام شود.

احمد فخرالدین ادامه داد: با رفع نواقص موجود و انجام اقدامات صورت گرفته امکان معاینه و بازرسی دام زنده کشتاری و لاشه در مراحل پیش از کشتار و بعد از کشتار برای بازرسان بهداشتی دامپزشکی ممکن و معاینه و بازرسی کامل لاشه حاصل از کشتار از نظر انواع آلودگی‌های باکتریایی، ویروسی و انگلی برای بازرسان بهداشتی دامپزشکی امکان‌پذیرتر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *