هزار و ۷۰۰ تُن گوشت مرغ برای ایام نوروز خراسان‌شمالی تامین شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هزار و ۷۰۰ تُن گوشت مرغ برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در این استان تامین شد.

علیرضا صادق روز ‌سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان گوشت مرغ گرم از ۱۵ اسفند ماه سال جاری تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ برای تنظیم بازار در سطح فروشگاه های این استان توزیع می شود.

وی تصریح کرد: همچنین یک میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری خراسان شمالی در بهمن ماه سال جاری انجام شد.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: مرغ منجمد نیز به میزان کافی در استان ذخیره شده است و شهروندان در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در این زمینه مشکلی نخواهند داشت.

وی بیان کرد: ۱۱۴ واحد مرغداری در این استان با ظرفیت سه میلیون و ۱۷۵ هزار قطعه در هر دوره وجود دارد که تعداد ۱۰۸ واحد با ظرفیت سه میلیون و ۵۰ هزار قطعه در هر دوره فعال است.

صادق یادآور شد: در ۱۱ ماه سال جاری ۹ میلیون و ۲۲۰ هزار قطعه در سطح مرغداری این استان جوجه ریزی انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: از مجموع جوجه‌ریزی های انجام شده در واحدهای صنعتی استان ۱۸ هزار و ۲۰۰ تُن گوشت مرغ تولید شد.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: ۵۶ درصد میزان جوجه ریزی این استان در مرغداری های شیروان انجام و کمترین آن نیز با ۲ درصد در شهرستان جاجرم بوده است.

وی افزود: کیفیت تولید گوشت این استان مطلوب است و این امر موجب می شود تا افراد سودجو خارج از استان اقدام به خرید گوشت مرغ گرم از سطح فروشگاه های این استان کنند که این امر نیز نظارت و بازرسی های بیشتری را می طلبد.

صادق اظهار کرد: اینک روزانه بین ۵۵ تا ۶۰ تن گوشت مرغ گرم در سطح فروشگاه های این استان توزیع می شود.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *