کشتارگاه صنعتی دام پارس‌آباد مغان پلمب شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

سرپرست دامپزشکی استان اردبیل از پلمب کشتارگاه صنعتی دام شهرستان پارس‌آباد مغان خبر داد.

به گزارش ایرنا از اداره کل دامپزشکی استان اردبیل ، مهدی فیضی روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: این کشتارگاه دارای مشکلات و نواقص بهداشتی بود که در طول ۲ سال گذشته تذکرات کتبی و شفاهی عدیده‌ای از سوی کارشناسان دامپزشکی و سایر دستگاه‌های حوزه سلامت شهرستان به مدیریت این کشتارگاه ابلاغ گردید ولی به‌علت بی‌توجهی و عدم رفع مشکلات ابلاغی به دستور مقامات قضایی شهرستان پلمب شد.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تامین گوشت قرمز شهرستان پارس‌آباد اندیشیده و اقدامات لازم انجام شده است ،به متصدیان عرضه گوشت و قصابان این شهرستان توصیه کرد گوشت موردنیاز برای عرضه و فروش به شهروندان را از سایر کشتارگاه‌های دام تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی استان تهیه کنند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌ها و تضمین سلامت گوشت و فرآورده‌های خام دامی را یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین وظایف حاکمیتی دامپزشکی ذکر کرد و افزود: سلامت مردم و بهداشت عمومی جامعه قابل مماشات نبوده و مساله‌ای نیست که بتوان به‌راحتی از کنار آن گذشت.

فیضی ادامه داد: به همت کارشناسان و ناظران بهداشتی دامپزشکی که در تمامی کشتارگاه‌های دام و طیور استان مستقر است ، تمامی موارد و مسائل بهداشتی با جدیت رصد و پایش و در صورت لزوم اقدامات قانونی انجام می‌گیرد.

وی با قدرانی از حمایت همه‌جانبه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی از دامپزشکی و دیگر دستگاه‌های حوزه سلامت و امنیت غذایی جامعه و قاطعیت آن در مقابله با تهدید بهداشت عمومی گفت: تعامل، همکاری و هم‌افزایی سازنده دستگاه قضایی با دامپزشکی زمینه‌ساز ارتقای سلامت و بهداشت عمومی جامعه است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل از مردم خواست هنگام خرید گوشت قرمز حتما به مهر بهداشتی دامپزشکی بر روی لاشه توجه و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و موارد مشکوک مراتب را با شماره ۳۳۳۹۴۸۰۰ گزارش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *