میزان تولید محصولات دام و طیور در اصفهان ۳.۱ درصد رشد یافت

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از افزایش ۳.۱ درصدی محصولات دام و طیور در این استان در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین ایراندوست روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سازمان جهاد کشاورزی اصفهان افزود: در مدت مورد نظر در تولید شیر ۲.۶، گوشت قرمز یک، تخم مرغ ۱۸ و مجموع محصولات مرتبط با ماکیان ۱۲ درصد رشد و در گوشت مرغ ۴.۶۷ درصد کاهش داشته ایم.

وی اضافه کرد: این استان بالغ بر ۱۳ درصد از تولیدات دام و طیور کشور را به خود اختصاص داده است، لذا نقش حیاتی در تامین امنیت غذایی را بر عهده دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: تغییرات نرخ ارز در یک سال اخیر فشار مضاعفی بر فعالان صنعت دام و طیور وارد کرده است و سبب شده قیمت تمام شده اقلام خوراکی مرتبط افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کند.

ایراندوست تصریح کرد: اکنون شاهد مازاد تولید تخم مرغ هستیم بنابراین باید این ماده خوراکی ذخیره شود، از سوی دیگر تقاوت گوشت قرمز خارج از حد انتظار و دلیل آن رشد قیمت نهاده‌های دامی و علوفه است.

هجوم آفات به کشاورزی اصفهان ضربه نزد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان نیز گفت: در یک سال اخیر مبارزه با آفت «سن غلات» در سطح ۷۵ هزار و مقابله با آفت انواع ملخ در مساحتی بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی این استان انجام شد.

اصغر رستمی اضافه کرد: عملیات بهنگام آفت زدایی سبب شد هیچ یک از محصولات کشاورزی استان آسیب نبیند.

وی با اشاره به برداشت گندم در استان اصفهان افزود: بازگشایی دوره‌ای زاینده رود، کشت و کار در شماری از مزارع این خطه را در پی داشت و به دنبال آن اکنون حدود ۱۰۵ هزار تن گندم مازاد نیاز استان در سیلوها ذخیره کرده ایم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی اصفهان با بیان اینکه این دیار دارای ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار گلخانه است، اظهارداشت: در یکسال اخیر باوجود نبود تسهیلات بانکی، با مشارکت بخش خصوصی ۲۳۰ هکتار گلخانه در استان راه اندازی شد.

رستمی ادامه داد: این خطه پنج هزار واحد کوچک و بزرگ مرتبط با صنعت کشت گلخانه‌ای دارد که در یک سال اخیر موفق به صدور ۹۰ هزار تن انواع محصولات به کشورهای خارجی شده است و رقم مزبور در پنج ماه نخست امسال حدود ۴۷ هزار تن برآورد می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۱۴۸ پروژه کشاورزی در استان اصفهان با هزینه بالغ بر هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال امروز یکشنبه همزمان با “هفته دولت” افتتاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *