آنفلوانزای مرغی در آمریکا همچنان موجب خسارت می‌شود

جدیدترین خبر ها خبر های بین المللی خبر های طیور

در یک سال گذشته آنفلوانزای مرغی در بسیاری از ایالت‌های آمریکا موجب تلف شدن طیور و تاثیر منفی بر بازار قیمت محصولات پروتئینی شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وال استریت ژورنال، در طول یک سال گذشته شیوع وخیم‌ترین گونه آنفلوانزای مرغی در تاریخ آمریکا در بسیاری از ایالت‌های غربی و کلرادو همچنام ادامه داشته و منجر به خسارات قابل توجهی شده است. تلاش برای مبارزه با این ویروس ادامه دارد ولی مسئولان می‌گویند به طور حتم این روند روی قیمت محصولات پروتئینی تاثیر منفی خواهد داشت.

گفته می‌شود همه‌گیری اولین بار در داکوتای جنوبی شروع شده و از ماه مارس ۲۰۲۲ تا کنون در مناطق مختلف این ایالت گسترش یافته است. طبق داده‌های وزارت کشاورزی ایالات متحده، طی ماه گذشته، آنفلوانزای مرغی منجر به مرگ بیش از ۱.۳ میلیون طیور شده و از آغاز شیوع این بیماری، نزدیک به چهار میلیون پرنده در این ایالت تلف شده است.

طبق آمارهای مذکور میزان تلفات طیور در ایالت‌های دیگر آمریکا نیز قابل توجه بوده است. در نبراسکا نزدیک به ۵میلیون طیور تلف شده است و آمارها در ایالت کلرادو نشان می‌دهد که بیش از ۹۰درصد مرغ‌های تخمگذار از بین رفته‌اند.

گفته می‌شود علاوه بر دام‌های اهلی پرندگان وحشی نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند.

روز سه‌شنبه، مقامات حیات‌وحش مونتانا گفتند که سه خرس گریزلی در اثر ابتلا به آنفولانزای مرغی تلف شدند. به گفته جنیفر رمزی دامپزشک باغ وحش مونتانا خرس‌ها احتمالاً با خوردن پرندگان آلوده به ویروس مبتلا شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *