مطالعه و طراحی احداث ۴۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز مطالعه و طراحی احداث ۴۳ مجتمع دامپروری در استان خبر داد و گفت: این برنامه در راستای بهبود و نقش‌آفرینی مدیریت جهادی در بخش کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، حسین برزگر با اعلام این خبر افزود: در سالجاری مطالعه و طراحی احداث ۴۳ مجتمع دامپروری در استان آغاز شد که به زودی با اجرای این طرح شاهد توسعه بیشتر بخش دامپروری در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه تولید سالانه محصولات دام و طیور استان به ۳۷۲ هزارتن رسیده است، تصریح کرد: ۵۳۶ واحد گاوداری صنعتی، ۳۹۴ واحد پرواربندی گوساله و بره و ۲۰۹ واحد تولید مرغ گوشتی در استان فعال است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این استان ظرفیت بی‌نظیری در حوزه کشاورزی و دامداری دارد و یکی از قطب‌های تامین امنیت غذایی کشور به خصوص در حوزه دامداری و دامپروری است که در همین راستا طراحی احداث این مجتمع‌ها آغاز و با جدییت در حال پیگیری است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از ۷۰ هزار دام سنگین و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دام سبک سنتی صنعتی و عشایری دارد که به عنوان یکی از قطب دامپروری عشایری کشور محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *