فعالان اقتصادی از فرصت سرمایه‌گذاری برای پرورش مرغ گوشتی در قم استفاده کنند

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: فعالان اقتصادی استان در روزهای پایانی سال جاری از فرصت بسیار خوب‌ ایجاد شده برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در زمینه پرورش مرغ گوشتی در قم به سرعت استفاده کنند.

محمد رضا حاجی رضا روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا پیرامون این موضوع بیان داشت: در راستای راهبرد پایداری امنیت غذایی و به‌منظور تامین هرچه بیشتر و بهتر گوشت مرغ مورد نیاز مردم استان، گسترش واحدهای پرورش دهنده مرغ گوشتی در کانون توجه و اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی قم قرار دارد.

وی افزود: در همین رابطه آمادگی خود را برای واگذاری زمین مورد نیاز اجرای طرح‌های مرغداری گوشتی از محل اراضی ملی با اولویت احداث واحدهای بزرگ به ظرفیت ۵۰۰ هزار تا یک میلیون قطعه‌ای بدون استفاده از تسهیلات بانکی به متقاضیان اعلام می‌دارد.

وی ادامه داد: در این راستا فعالان اقتصادی و متقاضیانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در این بخش مهم را دارند، می‌توانند درخواست خود را تا پایان سال جاری به سازمان جهاد کشاورزی قم ارائه و از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

گفتنی است افزایش تعداد واحدهای مرغداری‌ فعال در زمینه پرورش مرغ گوشتی از مهمترین اولویت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاران در حوزه کشاورزی قم است و این موضوع در قالب تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی استان دیده می‌شود که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی مردم خواهد داشت.

بر اساس اعلام نظر مسئولان سازمان جهاد کشاورزی قم در راستای تامین امنیت غذایی پایدار در قم، سطح تولید محصولات راهبردی همچون گوشت مرغ در این استان با مشارکت فعال بخش خصوصی افزایش می‌یابد و در همین رابطه از حضور سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه حمایت می‌شود.

به طور کلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *