نظارت دامپزشکی قشم بر عرضه فرآورده‌های خام دامی تشدید شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

رییس اداره دامپزشکی قشم از تشدید نظارت‌ها بر بهداشت مواد غذایی، اماکن نگهداری، عرضه مواد و فرآورده های خام دامی و برخورد قانونی با متخلفان به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز خبر داد.

محمد صدیق ارم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی به منظور ارتقای کیفیت و ایمنی مواد خام دامی، جلوگیری از عرضه این مواد به صورت غیر بهداشتی و حفظ سلامت عمومی قشموندان و گردشگران از ۱۹ اسفندماه آغاز و تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری این طرح، مراکز توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها، هتل ها، چلوکبابی ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی، کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری و کارگاه های فرآوری و بسته بندی تحت پوشش برنامه کنترل و نظارت بهداشتی قرار می گیرد.

رییس اداره دامپزشکی قشم توضیح داد: در این طرح ۲ اکیپ نظارتی و بازرسی روزانه در ۲ نوبت کاری به طور تمام وقت به صورت محسوس و نامحسوس در سرتاسر این جزیره فعالیت می کنند.

ارم اضافه کرد: با اجرای این طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در نوروز و ماه مبارک رمضان در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس درصدد هستیم تا بهداشت و سلامت محصولاتی که در اختیار قشموندان و گردشگران قرار می‌گیرند را تامین و تضمین کنیم.

وی گفت: در این طرح دامپزشکی این شهرستان مرزی ضمن بازدید و نظارت بهداشتی بر فعالیت مراکز مورد نظر در صورتی که با مواردی غیربهداشتی برخورد کند موضوع را به مراکز قضایی ارجاع می‌دهد تا تصمیمات لازم برای برخورد قانونی با آنها همچون جریمه، پلمب و یا هرگونه برخورد دیگر گرفته شود.

رییس اداره دامپزشکی قشم از عموم قشموندان و گردشگران درخواست کرد ضمن رعایت توصیه های بهداشتی دامپزشکی به عنوان ناظر بهداشتی همیار دامپزشکی باشند و در صورت اطلاع و مشاهده هرگونه تخلف مرتبط با اداره دامپزشکی شهرستان قشم از طریق شماره های ۰۷۶۳۵۳۴۴۱۱۰ و ۰۷۶۳۵۳۴۴۴۲۰ به اداره کل دامپزشکی جزیره اطلاع دهند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *