افتتاح آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور به سال آینده می‌رسد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از افتتاح آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور در شهریور سال آینده با تخصیص اعتبار سفر دوم هیات دولت  خبر داد و گفت: افتتاح این آزمایشگاه یکی از اولویت‌های استان در حوزه تسهیل صادرات است.

محمدعلی بخشی در گفت‌وگو با ایسنا از فعالیت ۱۱ شبکه و ۹ پست دامپزشکی با ۱۶۲ پرسنل خبر داد و اظهار کرد: خراسان جنوبی از قطب‌های تولید گوشت سفید به شمار می‌رود و رتبه دوازدهم کشور را در پرورش طیور، رتبه هفدهم در  پرورش دام و رتبه دوم را با داشتن ۲۹ هزار نفر شتر به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مسائل اعتباری، خواستار حمایت استان در افزایش این اعتبارات شد و افزود: پس از ۱۱ سال که  از کلنگ زنی پروژه احداث آزمایشگاه تخصصی شرق کشور می‌گذرد در شهریورماه  ۱۴۰۲ و همزمان با هفته دولت در صورت تخصیص کامل اعتبار سفر هیات دولت به استان شاهد افتتاح این پروژه مهم و بزرگ خواهیم بود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به شروع این پروژه از سال ۹۱ در استان و پیشرفت ۹۲ درصدی آن، گفت: این پروژه ۱۷۶ میلیارد ریال اعتبار مصوب داشته که تاکنون  ۹۵ میلیارد ریال آن هزینه شده و در  دور دوم سفر هیات دولت به استان نیز  ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب دارد.

بخشی از رشد ۲۱ تعداد مجوزهای خروج دام از استان و رشد ۲۷ درصدی در تعداد آن‌ها در سال جاری خبر داد و ادامه داد: امسال، کاهش ۲۳ درصدی جوجه ریزی و رشد ۱۳ درصدی کشتار دام در کشتارگاه‌ها در مقایسه با سال گذشته داشته‌ایم.

وی از رشد ۷۷درصدی ارزش ریالی صادرات در سال جاری خبر داد و افزود: ارزش ریالی کالاهای صادراتی شامل یک میلیون و  ۷۰۰ هزاردلار و شامل پشم گوسفند، تخم مرغ، انواع طیور زنده، خوراک و مکمل‌های دامی بوده که بیشتر به افغانستان و  چین صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به رشد  ۱۲ برابری موارد مثبت هاری در استان، بیان کرد: سال گذشته موردی در این زمینه نداشته‌ایم، اما امسال ۱۲ مورد مثبت گزارش شده است.

بخشی از واکسینه کردن ۹ هزار قلاده سگ گله و سگ صاحب دار در طول سال خبر داد و افزود: مردم در نگهداری سگ و گربه خانگی دقت کرده و واکسیناسیون آنان را انجام دهند.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خوشبختانه در حال حاضر عاری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است، گفت: در طول سال سه نوبت واکسن در واحدهای مرغداری تخم گذار انجام می‌شود که امسال یک میلیون  و ۸۴۰ هزار  دز انجام و  ۱۰۷۷ بازدید نیز انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی در استان خبر داد و گفت: کارهای زیادی در این حوزه انجام گرفته و همکاران علاوه بر وظایف اداری خود در روزهای تعطیل و غیر ساعات اداری در مناطق صعب العبور با جمعیت کم دامی خدمات ارائه می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *