افزون بر ۱۲۷ میلیارد تومان وام دامدارکارت در شاهرود پرداخت شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

رییس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی شاهرود گفت: وام طرح دامدارکارت به بهره‌برداران این شهرستان به میزان ١٢٧ میلیارد تومان پرداخت شد.

اسماعیل قلیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور جبران بخشی از سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای دامداری پس از حذف ارز ترجیحی و افزایش ۵۴۰ درصدی قیمت نهاده‌های دامی، طرح دامدار کارت اجرا شد.

وی با بیان اینکه یکهزار و ۳۶۷ نفر از تسهیلات این طرح بهره‌مند شدند، افزود: ۱۲۷ میلیارد و ۱۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وام به دامداران شهرستان شاهرود پرداخت شد.

وی هدف از اختصاص این وام را تامین سرمایه در گردش دامداران خواند و ابراز کرد: پس از اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در اردیبهشت ١۴٠١، قیمت نهاده‌های دامی افزایش یافت که با اختصاص این وام بخشی از نقدینگی مورد نیاز دامدارن تامین شد.

رییس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی شاهرود به سرشماری مهرماه ۱۴۰۱ در حوزه زنبورداری اشاره کرد و گفت: ۳۳ هزار و ۲۲۰ کلونی زنبور عسل در قالب ۳۳۷ بهره‌بردار سرشماری و در سامانه راستی آزمایی ثبت شد.

به گفته وی، تولید ۲۰۰ تن عسل طی یکسال در شهرستان شاهرود برآورد می‌شود.

قلیان به راه‌اندازی کارخانه خوراک دام اکبریان در شهرک صنعتی اشاره کرد و افزود: این مجموعه نخستین و بزرگترین کارخانه‌ای در استان سمنان است که می‌تواند مراحل سوپر پخت خوراک دام را به منظور مبارزه با آفت‌های انباری انجام دهد تا کمک شایانی به صنعت دام شهرستان شود.

وی از اختصاص اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان به منظور مکانیزاسیون دامی استان سمنان خبر داد و گفت: یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان سهم شهرستان شاهرود از این اعتبار جذب شد.

رییس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی شاهرود ادامه داد: ۷۰ درصد دام مازاد استان سمنان طی سال ۱۴۰۱ در این شهرستان خریداری، کشتار، بسته بندی و ذخیره سازی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *