افتتاح یک واحد مرغ مادر گوشتی در ساری

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: با افتتاح واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی آلفا جوجه خزر سالانه ۳۹ هزار و ۲۰۰ قطعه به تولید شهرستان ساری افزوده شد.

سید اسماعیل علوی امروز در مراسم افتتاحیه یک واحد مرغ کوشتی مادر شهرستات ساری ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و هفته دولت اظهار کرد: این واحد مرغداری در فضایی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع  در روستای بالا گلما در حوزه مرکز جهاد کشاورزی سمسکنده ساری قرار دارد که با احداث این واحد تولیدی، ۳۰ نفر به طور ثابت مشغول به کار می شوند.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح ۲۴۰ میلیارد ریال هزینه شد، افزود: شهرستان ساری دارای ۳۴ واحد مرغ مادر گوشتی است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: سالانه ۲۱۲ میلیون تخم مرغ نطفه دار در این شهرستان تولید می‌شود که ۲۰ درصد تولید تخم نطفه دار استان را به خود اختصاص داده است.

این مسئول با اعلام اینکه در هفته دولت ️افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۹ طرح کشاورزی در ساری را داریم، خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۸۴۱ میلیارد ریال هزینه و سرمایه گذاری شده است.

علوی افزود: ۱۵ طرح  آب و خاک، ۳ طرح دام و طیور و یک طرح گلخانه با بیش از ۶۹۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این هفته افتتاح می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری ادامه داد: این طرح‌ها شامل تجهیز و احداث ۳ ایستگاه پمپاژ آبیاری، ۹ پوشش بتنی و لاینینگ کانال انتقال آب، ۳ پروژه شن ریزی جاده بین مزارع،  یک واحد گلخانه محصولات باغی – لیمو ترش، کارخانه خوراک دام،  یک واحد مرغ مادر گوشتی و یک واحد تولیدی مرغداری مرغ گوشتی با اشتغالزایی ۱۳۱ هزار و ۲۰۰ نفر است.

علوی گفت : ۴۲۹۶ خانوار در ۱۶ روستای شهرستان ساری از آثار طرح‌هایی که درهفته دولت افتتاح می‌شود برخوردار خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *