کاهش ۸ تا ۱۰ تنی کشتار دام در همدان

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان از کاهش هشت تا ۱۰ تنی کشتار دام در این استان خبر داد و گفت: در استان همدان طی ماه گذشته ۵۰۰۰ رأس دام سبک و ۵۰۰ رأس دام سنگین کاهش کشتار شده است.

رضا بهراملو چهارشنبه ۲۶ بهمن‌ماه در کمیسیون تنظیم بازار استان همدان، با بیان اینکه میزان مصرف گوشت قرمز استان روزانه ۵۰ تن است، اظهار کرد: کاهش ۸ تا ۱۰ تنی کشتار دام باعث افزایش قیمت گوشت قرمز شده است که به منظور جبران این کاهش توزیع ۳۱۴ تن گوشت منجمد در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۷۱ تن گوشت قرمز منجمد توزیع شده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۹۰ تن گوشت قرمز منجمد آماده توزیع و ۲۰۰ تن در انبار پشتیبانی امور دام موجود بوده و ۳۰۰ تن نیز در راه استان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشکلی از نظر گوشت قرمز نداریم، اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۸۱۲ تن گوشت قرمز توزیع شده که ۳۱۲ تن آن مربوط به یک ماه گذشته بوده است.

بهراملو با بیان اینکه روزانه ۳۵ تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود، افزود: ۱۵ تن گوشت قرمز طی روزهای اخیر توزیع شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در روزهای اخیر قیمت مرغ متعادل شده است، یادآور شد: قیمت مصوب مرغ ۶۳ هزار تومان است که در دو ماه گذشته ۵۸ هزار تومان بوده و همین موضوع باعث شده جوجه‌ریزی‌ها خوب شود.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان صورت گرفته است، افزود: در ماه گذشته بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی شده است.

بهراملو با اشاره به اینکه ۲۰۰۰ تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان وجود دارد، گفت: این میزان مرغ برای تنظیم بازار شب عید در روزهای پایانی سال توزیع خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین ۲۵۰ تن مرغ توسط اتحادیه مرغداران خریداری شده است و در سردخانه‌های استان نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید روزانه مرغ در استان ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن است و میزان مصرف ۱۲۰ تن است که مازاد برمصرف هم داریم، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۶۵۰ تن مرغ منجمد در مقاطعی که نیاز بوده توزیع شده است.

بهراملو با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۲۰۰۰ تن گوشت قرمز منجمد و ۲۸۰۰ تن مرغ منجمد در انبارها ذخیره شده است، گفت: از ۱۰ دی ماه تا ۱۵ بهمن حدود چهار میلیون جوجه‌ریزی در استان صورت گرفته است و مشکلی از بابت تأمین مرغ نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *