۱۱۸ هزار راس دام در کشتارگاه های لرستان کشتار شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: امسال ۱۱۸ هزار و ۹۲ راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های دام استان کشتار و در سطح بازار عرضه شده است.

“مصطفی زبردست” روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ هزار و ۱۲۳ راس دام سنگین و ۱۰۲ هزار و ۹۶۹ راس دام سبک در کشتارگاه های دام استان کشتار شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ کشتارگاه دام در سطح استان فعال است که از این مجموع سه کشتارگاه صنعتی و ۲ کشتارگاه نیمه صنعتی است، اظهار داشت: تمام شهرستان های استان غیر از رومشکان دارای کشتارگاه هستند که عملیات اجرایی احداث کشتارگاه این شهرستان نیز در حال انجام است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان ادامه داد: همچنین سیستم پیش سرد به منظور ارایه مواد خام دامی سالم به هم استان ها در تمام کشتارگاه های استان فعال و یا در حال انجام است.

زبردست با بیان اینکه ۱۰ واحد کشتارگاه فعال طیور نیز با ظرفیت کشتار هر ساعت ۲۲ هزار قطعه در استان فعال است، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در استان کشتار شده است.

وی یادآور شد: علاوه بر تأمین مرغ استان قسمتی از نیاز بازار سایر استان‌های همجوار نیز توسط کشتارگاه های استان تأمین شده است که در این راستا با استقرار ناظرین شرعی و بهداشتی در کشتارگاه‌های طیور استان همه نظارت‌های شرعی و بهداشتی توسط ناظرین انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان تاکید کرد: هم استانی‌ها برای رعایت بهداشت و سلامت خود و خانواده از مصرف مرغ زنده و کشتار دام در منازل جدا خودداری و مواد خام دامی را حتما از مراکز مورد تایید و نظارت دامپزشکی استان تهیه کنند.

زبردست گفت: جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام در خارج از کشتارگاه‌ها، رعایت خنک‌سازی و پیش سرد لاشه‌های دامی، رعایت پوشش و حفاظت شخصی برای دامداران، دامپزشکان و چوبداران هنگام مواجهه با دام امکان انتقال بیماری های مشترک انسان و دام را کاهش می دهد.

به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۰ نفر متخلف بهداشتی به دلیل عدم رعایت الزامات بهداشتی علی رغم تذکرات متعدد به مراجع قضایی استان معرفی شده‌ اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *