بیش از هفت هزار میلیارد ریال در صنعت طیور زاهدان سرمایه گذاری شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

مدیر جهاد کشاورزی زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: ۲۶ واحد مرغداری گوشتی و مرغداری تخمگذار با هدف خوداتکایی در تولید مرغ با سرمایه گذاری هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در این شهرستان در حال ساخت است.

مهدی شهرکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مشارکت بسیار خوب بخش خصوصی شهرستان زاهدان در صنعت تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در حال شکل گیری است.
وی افزود: در این راستا ۲۴ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۳۱۵ هزار قطعه و با سرمایه ۶ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال و تعداد ۲ واحد مرغداری تخمگذار با ظرفیت ۱۹۰ هزار قطعه و با سرمایه یک‌هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال در سطح شهرستان زاهدان در حال ساخت است.
مدیر جهاد کشاورزی زاهدان پیشرفت فیزیکی طرح های مرغداری جدید را بین ۲۰ تا ۷۰ درصد اعلام کرد.
وی افزود: هم اکنون در زاهدان سه واحد صنعتی تخمگذار و ۲۶ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی و یک کشتارگاه طیور مشغول فعالیت است.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز گفت: تعداد مرغداری‌های این استان با افزوده شدن ۱۰۵ واحد طی یک سال اخیر به ۲۵۴ واحد رسید.

امان الله طوقی اظهارکرد: از ابتدای دولت سیزدهم طرح خودکفایی سیستان و بلوچستان به تولید گوشت مرغ با مشارکت بهره‌برداران آغاز شد.

وی ادامه داد: قبل از دولت سیزدهم فقط ۳۰ درصد گوشت مرغ مورد نیاز در واحدهای مرغداری فعال سیستان و بلوچستان تولید می‌شد که با اسقبال بخش خصوصی و سرمایه گذاری بیش‌از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تعداد واحدهای مرغداری استان در حال افزایش است.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۸۶۰ مورد موافقت اصولی برای راه‌اندازی واحدهای مرغداری در استان صادر شده که تاکنون ۱۰۵ واحد در یک سال اخیر به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی واحدهای مرغداری در دست ساخت در سیستان و بلوچستان بین ۳۰ تا ۹۰ درصد است.

طوقی اظهار امیدواری کرد که با توجه به ساخت واحدهای جدید پرورش صنعتی مرغ گوشتی تا پایان امسال‌ ضریب خوداتکایی سیستان و بلوچستان در تولید گوشت مرغ به رشد قابل توجهی برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *