بخشدار بندر ریگ گناوه: طرح تولیدی خوراک طیور پیشرفت فیزیکی خوبی دارد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های اقتصادی خبر های طیور

بخشدار بندرریگ شهرستان گناوه گفت: طرح تولیدی خوراک طیور مستقر در شهرک صنعتی این بندر با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال اجرا است و امیدواریم تا دهه فجر امسال افتتاح شود.

ضرغام محمدی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از این طرح صنعتی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف ایجاد خودکفایی، دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و تکمیل زنجیره تولید گوشت سفید در این بندر اجرایی شده است.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه هم اکنون جوجه یک روزه در شهرستان گناوه تولید می شود، با احداث کارخانه خوارک طیور، غذای مورد نیاز مرغداران تامین و زنجیره تولید از ابتدا تا کشتار و بسته بندی مرغ محقق خواهد شد.

وی گفت: ظرفیت تولید روزانه این واحد ۴۰ تن خوراک آماده طیور است که توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی و با حمایت و تسهیلات دولتی تلاش خواهد شد تا در سال جاری تکمیل شود.

وی اظهارداشت: در بازدیدی که از این طرح به عمل آمد، مسایل و مشکلات موجود آن توسط سرمایه گذار مطرح و اعلام کرد با برنامه ریزی لازم ترتیبی اتخاذ خواهد شد حداکثر تا دهه فجر امسال تکمیل و به بهره برداری برسد.

بخشدار بندرریگ گفت: یکی از دیگر پروژه های مهم در شهرک صنعتی بندر ریگ کارخانه تولید فندک است که با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان فعال و نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار خواهد کرد.

محمدی ادامه داد: این واحد صنعتی ظرفیت ایجاد اشتغال ۷۰ نفر را دارد که هم اینک با یک خط تولید در حال فعالیت است و درصورت نصب و راه اندازی دستگاه‌های جدید ظرفیت آن چندین برابر افزایش می‌یابد.

بخشدار بندرریگ افزود: باتوجه به اینکه برای توسعه خطوط تولید این کارخانه نیاز به ماشین آلات خارجی است و سرمایه گذار آن برای انتقال به کشور مشکل دارد ، تامین آنها با استفاده از حداکثر ظرفیت صنایع داخلی امکان دارد.

وی اظهارداشت: در راستای تحقق شعار سال و سیاست های اقتصادی دولت سیزدهم، تمام توان خود را برای رفع موانع تولید و اشتغال زایی طرح های تولیدی در این بخش بکار بسته ایم.

وی افزود: شهرک صنعتی در بخش ریگ با مساحت ۷۸ هکتار ، حدود ۵۰ هکتار اراضی صنعتی و قابل واگذاری به متقاضیان در آن آماده سازی شده است.

محمدی گفت: ۱۰۰ درصد زیرساخت های شهرک صنعتی ریگ فراهم شده است و متقاضیان به محض استقرار در محل، می‌توانند امکانات لازم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنند.

وی اظهارکرد: در شهرک صنعتی ریگ ۲۳ واحد به بهره برداری رسیده که نزدیک به ۲۰ واحد آن فعال است.

بندرریگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *