تولید نزدیک به ۱۲ هزار تن انواع محصولات دامی در خمین

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین گفت: در سه ماهه ابتدای سال جاری ۲ هزار و ۸۳۱ تن گوشت سفید، ۶۵۷ تن گوشت قرمز، ۸ هزار تن شیر، ۳۶۰ تن تخم مرغ در شهرستان خمین تولید شده است.

احمدرضا جعفری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شاخص‌ترین اقدامات انجام شده در زمینه محصولات باغی و زراعی شامل توزیع هزار و ۶۷۰ تن انواع کودهای شیمیایی، احداث و بازسازی ۵ واحد گلخانه جمعا به مساحت ۴۵۰۰ متر مربع، توزیع رایگان ۳ هزار جوانه سرشاخه گردو و توزیع رایگان ۵۹۰۰ اصله نهال گلدانی گل محمدی است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات در این زمینه می‌توان به توزیع رایگان ۳ هزار و ۵۱۸ لیتر مواد کودی(اسید آمینه) و هزار و ۹۲۳ کیلوگرم مواد کودی (NPK) در قالب طرح جهش تولید در دیم‌زارها اشاره کرد.

وی افزود: از اقدامات شاخص انجام شده در زمینه جذب تسهیلات، اشتغال، تخصیص اعتبارات، نظارت پروژه‌ها می‌توان به معرفی ۱۳ واحد دام و طیور به منظور دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از محل مردمی سازی یارانه‌ها به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۶۱۵ میلیون تومان، معرفی ۱۶ نفر برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی با مجموع مبلغ یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان و استمهال تسهیلات برای ۳ فقره از خسارت‌دیدگان از خشکسالی در قالب مصوبه بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه توسعه جمعا به مبلغ ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اشاره کرد.

جعفری گفت: مبارزه با سن غلات در ۱۲ هزار و ۱۴۰ هکتار از مزارع کشاورزی و مبارزه با علف‌های هرز مزارع غلات در ۴ هزار و ۸۵۱ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان خمین از مجموعه اقدامات این اداره جهت مبارزه با آفات در سه ماهه ابتدای سال جاری بوده است.

وی اظهار کرد: تائید سوخت هزار و ۴۶۴ دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی و گلخانه‌ها، تمدید و صدور پروانه بهره‌برداری ۱۰ فقره از صنایع تبدیلی و شماره‌گذاری ۲۰ دستگاه تراکتور و کمباین نیز از کارهایی بوده که در راستای مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: در مدت سه ماهه ابتدای سال جاری ۲ هزار و ۸۳۱ تن گوشت سفید، ۶۵۷ تن گوشت قرمز، ۸ هزار تن شیر، ۳۶۰ تن تخم مرغ در شهرستان خمین تولید شده است.

وی افزود: در این مدت یک میلیون و ۲۵۸ هزار و ۶۱۰ قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغ و طیور فعال خمین انجام شده و بر توزیع ۲ هزار و ۱۱۰ تن خوراک دام و طیور با ارز نیمایی نظارت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین گفت: احداث ۳ رشته کانال به طول حدود ۲ هزار متر با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان، لایروبی و مرمت ۷ رشته قنات به طول ۶ هزار متر با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و یک مورد انتقال آب با لوله به طول یک کیلومتر با هزینه ۲۵۰ میلیون تومان از مهم‌ترین اقدامات طرح‌های آب و خاک جهاد کشاورزی شهرستان خمین بوده است.

وی ادامه داد: در سه ماهه ابتدای سال جاری به منظور آموزش و ترویج کشاورزی، ۲۲ دوره آموزشی در زیربخش‌های کشاورزی و در قالب کارگاه و دیدار چهره به چهره و روز مزرعه به میزان ۳۰۹ نفر روز انجام شده است.

وی افزود: با هدف نظارت بر واحدهای صنفی، ۴۷۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده و در جریان این بازدیدها، ۷۹ پرونده به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است. همچنین ۳۱۲ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: به منظور تنظیم بازار در سه ماهه ابتدایی سال، ۶۳ تن مرغ منجمد، ۲۷ تن شکر و ۸۵ تن برنج در سطح شهرستان خمین توزیع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *