محموله گوشت مرغ بدون هویت در میاندوآب توقیف شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

رییس شبکه دامپزشکی میاندوآب‌ گفت: محموله گوشت مرغ بدون هویت در محل ایست بازرسی شهید محمدنژاد این شهرستان توقیف شد.

مهدی فتاحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این محموله با وزن ۲ تُن فاقد مجوز حمل بهداشتی بود و با یک دستگاه خودرو در حال انتقال به شهرهای همجوار بود که توقیف شد.

وی افزود: هر گونه محموله گوشت باید دارای مجوز حمل از مبدا شامل کشتارگاه یا واحدهای بسته بندی تحت نظارت دامپزشکی باشد و در قالب بسته بندی‌های شناسه دار (لیبل) و مورد تایید کارشناس فنی حمل شود.

رییس شبکه دامپزشکی میاندوآب‌ ادامه داد: این محموله از این جهت بدون هویت بود که علاوه بر اینکه فاقد مجوز حمل بود، گوشت مرغ را داخل نایلون‌های خیاری و بدون رعایت اصول بهداشتی بسته بندی کرده بودند.

فتاحی با اشاره به اینکه این محموله با تشکل پرونده به مراجع قضایی تحوصل داده شد، گفت: پس از آزمایش گوشت این محموله اگر قابلیت مصرف داشته باشد بسته بندی و منجمد خواهد شد و در غیر این صورت محموله با دستور مراجع قضایی امحا می‌شود.

وی از شهروندان گوشت و سایر فرآورده‌های خام دامی را از مراکز معتبر تهیه کنند و هنگام خرید به تاریخ مصرف و انقضا و شرایط نگهداری بهداشتی و اصولی این فرآورده‌ها هم توجه داشته باشند.

شبکه دامپزشکی میاندوآب‌ در چهار حوزه شامل بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی، نظارت بر بهداشت عمومی، بهداشت و نظارت بر بیماری‌های طیور و آبزیان و تشخیص و درمان فعالیت می‌کند.

در این شهرستان یک واحد کشتارگاه صنعتی دام، یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور، ۲ واحد کارخانه تولید خوراک دام و طیور، ۲ واحد بسته‌بندی گوشت قرمز و مرغ، ۱۴ واحد جمع‌آوری شیر و بیش از هزار مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل قصابی‌ها و مرغ فروشی‌ها فعالیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *