حدود ۱۰ تن مکمل دامی رایگان در خراسان شمالی توزیع شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: امسال برای کاهش اثرات خشکسالی حدود ۱۰ تن مکمل دامی رایگان در اختیار دامداران استان قرار گرفت.

حسن قاسمی فرد روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مکمل‌های دامی بر پایه فسفر است که برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از خشکسالی در مناطق روستایی و عشایری استان توزیع شد.

وی افزود: حیوانات در مواقع خشکسالی و به علت تنش آبی و کمبود علوفه دچار ضعف جسمی می‌شوند که در این شرایط حیوان مستعد ابتلا به بیماری و مکمل در حفظ دام تاثیرگذار است.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به خسارات وارده به صنعت دام استان طی این سال‌ها و به ویژه در مناطق محروم عنوان کرد: تمامی این مکمل ها به صورت رایگان در روستاهای استان توزیع شد.

وی در ادامه مهمترین آثار خشکسالی را سوء تغذیه حیوانات اهلی و ابتلای آنها به عوارض ناشی از کمبود انواع ویتامین و مواد معدنی خواند و گفت: با توزیع مکمل های درمانی خوراکی از بروز بخش عمده ای از این آثار سوء پیشگیری شده و بسیاری از حیوانات مبتلا نیز درمان می شوند.

قاسمی فرد خاطرنشان کرد: امسال همچنین ۶۲ لیتر سم برای سمپاشی دام در اختیار دامداران قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای رزمایش جهادگران فاطمی در مناطق عشایری استان گفت: این رزمایش سه روزه از ۶ آذرماه در شهرستان مانه و سملقان آغاز شده است و در آن ۱۵ نفر از جهادگران به همراه ۱۲ دامپزشک مشارکت می کنند.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: در این رزمایش ۴۵۰ هزار راس دام عشایر استان علیه بیماری های مختلف به صورت رایگان مایه‌کوبی می‌شوند.

خراسان شمالی در شمالشرق کشور واقع است. این استان قطب دامداری و دامپروری کشور است و در این استان بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *