کشتارگاه صنعتی دام در غرب مازندران راه اندازی شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

استاندار مازندران گفت: یکی از شاخص های توسعه، توجه به دانش نو و فناوری جدید است و به همین منظور باید در عرصه کشاورزی به سمت دانش بنیان رفتن پیش رویم تا بتوانیم مشکلات کشور را حل کنیم.

سید محمود حسینی پور امروز در آیین افتتاح کشتارگاه صنعتی دام در شهرستان تنکابن، اظهار کرد: آگاهی مردم نسبت به گذشته به شدت در حال افزایش است و مردم براحتی از حقوق خود مطلع می شوند و این امر سبب شد کار مسئولین دنیا سخت شود و مدیریت کردن با چالش مواجه شود.

حسینی پور با بیان اینکه امنیت غذایی از منظر اسلام جایگاه بالایی دارد، ادامه داد:  وقتی احکام غذا را در قرآن و اسلام جستجو می‌کنیم متوجه می‌شویم موضوع ویژه و مهمی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر امنیت غذایی در جامعه از جایگاه ویژه ای برخوردار است و بیشترین تاکید مقام معظم رهبری بر روی تولید غذا است.

استاندار مازندران اظهار کرد: مازندران تولیدکننده اول محصولات کشاورزی در کشور است باید بیشترین صادرکننده محصولات کشاورزی هم باشیم.

حسینی پور خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تولیدکننده ثروت برای مردم باشیم لازم است به فناوری های نوین روی بیاوریم.

مازندران در صنعت طیور پرچم دار کشور است

حسن عنایتی کلیجی نیز در این آئین با بیان اینکه توسعه کشاورزی دنیا منوط به توسعه تولید گندم است که نیاز اول جامعه است،  گفت: امسال ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان کشور خریداری شد.

وی ادامه داد: مازندران بخشی از غذای کشور را تامین می کند و جزو استان‌های برخوردار کشوراست چراکه در تثبیت بازار و تامین غذا نقش برجسته و بارز را در کشور دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه ۸۳ پروژه در بخش کشاورزی در هفته دولت به مرحله کلنگ زنی، افتتاح و به بهره برداری رسیده است، گفت: در بحث امنیت غذایی به این موضوع تاکید شده که باید غذای کافی، دسترس و سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار گیرد.

عنایتی با اشاره به اینکه مازندران در صنعت طیور اولین زنجیره تولید کشور و به عنوان پرچم دار این صنعت است، تصریح کرد: غرب استان از کشتارگاه مکانیزه و مدرن مغفول بود و در حال حاضر این اتفاق در شهرستان تنکابن رخ داده و کشتارگاه صنعتی دام به صورت مکانیزه مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: این کشتارگاه که امروز به مرحله افتتاح رسید در گام نخست تا ۱۰ هزار تن دام سنگین را پوشش می‌دهد.

حمزه آقاپور کاظمی سرپرست دامپزشکی مازندران نیز یادآور شد: در دولت سیزدهم ظرفیت مکانیزه شدن بخش کشاورزی ایجاد شد که در این زمینه در غرب مازندران برای نخستین بار کشتارگاه صنعتی راه اندازی شد.

وی افزود: این کشتارگاه صنعتی که در شهرستان تنکابن فعال شده است سالیانه ۳هزار و ۳۰۰ تن ظرفیت کشتار دام سنگین و ۲ هزار و ۵۰۰ تن کشتار دام سبک را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *