نهاده ارزان‌قیمت برای پرواربندی یک میلیون راس دام در اختیار عشایر قرار می‌گیرد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: نهاده ارزان‌قیمت برای پرواربندی یک میلیون راس دام در قالب تولید قراردادی گوشت قرمز در اختیار عشایر کشور قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیاوش احمدی میرقائد روز چهارشنبه همزمان با آخرین روز از هفته دولت سال‌جاری به خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: پرواربندی این تعداد دام در قالب طرح تولید قراردادی گوشت قرمز عشایر به‌صورت مدت‌دار و ارزان‌قیمت در اختیار عشایر قرارداده می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود در پایان مدت پرواربندی، علاوه بر میزان تولید گوشت از سوی عشایر ۱۰ هزار تن به گوشت قرمز در کشور اضافه شود.
احمدی میرقائد به تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز از سوی عشایر کشور اشاره و تصریح کرد: اجرای این طرح به ثبات قیمت گوشت قرمز و جلوگیری از نوسان قیمت گوشت کمک می‌کند.
وی جمعیت عشایری کشور را افزون‌بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانست و یادآور شد: ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور از سوی عشایر تامین می‌شود.
رییس امور عشایر ایران اظهار داشت: جامعه عشایری کشور دارای پتانسیل‌های فراوانی است و دولت به‌عنوان خدمتگزار این جامعه، تلاش‌های گسترده‌ای را در راستای ارتقای شاخص‌های توسعه عشایری به‌کار گرفته است.
وی گفت: یکی از مهم‌ترین تلاش‌های دولت و سازمان امور عشایر کشور افزایش شاخص‌های زیربنایی، تامین آب آشامیدنی جامعه انسانی و دام عشایری، ساخت، تعمیر و نگهداری جایگاه نگهداری دام‌ها و حمایت از جامعه عشایری است.
احمدی میرقائد ایجاد سرپناه‌های عشایری در مناطق عشایرنشین را ضروری اعلام و تاکید کرد: در یک‌سال اخیر مقدمات مطالعاتی این اقدام انجام و اکنون به مرحله اجرا رسیده است.
وی افزود: در این طرح جایگاه‌های ۵۰ مترمربعی ساخته می‌شود و مصالح مورد نیاز را سازمان امور عشایر کشور تامین می‌کند.
به گزارش ایرنا، همزمان با هفته دولت سال‌جاری ۹۵۳ طرح با ۵۹۶ هزار و ۸۴۱ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال در چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود
هشتم شهریورماه ۱۳۶۰ رییس‌جمهور وقت محمدعلی رجایی به‌همراه نخست وزیر حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر بر اثر انفجار در دفتر نخست‌وزیری به درجه رفیع شهادت نائل شدند و به‌همین مناسبت دوم تا هشتم شهریورماه به‌عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *