رعایت استانداردهای غذایی، خط قرمز ماست/ تولید ۹۱۱ هزار تنی خوراک دام و طیور در گیلان

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

رئیس جهاد کشاورزی گیلان گفت: در هفته دولت امسال تعداد واحدهای خوراک دام و طیور استان به ۳۱ واحد رسیده که ظرفیت تولید این واحدها ۹۱۱ هزار تن است.

صالح محمدی، امروز در مراسم بهره برداری از طرح کارخانه تولیدی خوراک آماده طیور شهرک صنعتی سپیدرود رشت، بهره‌برداری از پروژه‌های اینچنینی را موجب اقتدار و امنیت غذایی کشور و استان دانست و اظهار کرد: شرایط برای تولید مواد غذایی در گیلان نسبت به سایر استان‌ها فراهم‌تر است و لذا زمینه خوبی برای سرمایه‌گذاری داریم.

وی ضمن قدردانی از سرمایه گذار این واحد تولیدی خوراک طیور، افزود: امنیت غذایی به جامعه ما آرامش می‌دهد؛ این در حالی است که کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و با تحریم های ظالمانه مواجه هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه جنگ تحمیلی هشت ساله را با رشادت ها و جانفشانی‌های فراوان پشت سر گذاشتیم و لذا امروز ما را در حوزه نظامی آزمایش نخواهند کرد، گفت: دشمن وارد عرصه اقتصادی شده و تحریم های زیادی را بر کشور ما تحمیل کرده که مردم در همه سطوح با آن مواجه هستند لذا با چنین پروژه‌هایی می‌توانیم دانش و توانمندی ایرانیان را به رخ جهانیان بکشانیم که در شرایط سخت تحریم نیز می‌توانیم به اقتدار برسیم.

محمدی تولیدکنندگان بخش کشاورزی را در خط مقدم جنگ سخت اقتصادی دانست و بیان کرد: تولیدکنندگان ما ثابت کردند که به کشور و مردم وفادار هستند و لذا سرمایه‌های خودشان را برای امنیت غذایی سوق دادند.

وی یکی از موفقیت‌های گیلان در بخش کشاورزی و صنعت طیور را زنجیره ارزش دانست و متذکر شد: هشت زنجیره ارزش کامل صنعت طیور داریم و گیلان توانسته جایگاه برتر کشور را کسب کند. لذا انتظار داریم کلیه واحدهای تولیدی بخش کشاورزی زنجیره ارزش خودشان را با رویکرد دانش بنیان تکمیل کنند، زیرا امروزه ارزش افزوده یکی از موضوعات مهم در سرمایه گذاری است و اگر با مدل‌های جدید کار نکنیم و با دانش روز منطبق نباشیم، به بهره وری نمی‌رسیم.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان، به ظرفیت های این استان در حوزه صنایع غذایی با محور طیور اشاره کرد و ادامه داد: غذای سالم خیلی مهم است و امروزه مردم به سلامت خیلی اهمیت می دهند؛ البته غذای سالم از واحدهای تولیدی شروع می‌شود و باید نهاده سالم داشته باشیم و آنتی بیوتیک‌ها را کم کنیم و رعایت استانداردهای غذایی خط قرمز ما باشد تا چرخه مصرف سلامت محور شود.

وی از افزایش توجه مردم به سلامت مواد غذایی خبر داد و خاطرنشان کرد: مردم به دنبال غذاهای سالم و ارگانیک هستند و برای آن بهای بیشتر پرداخت می‌کنند لذا باید بر روی معرفی محصول و مواد غذایی سالم کار کنیم، زیرا غذای سالم در نهایت منجر به سلامت جامعه می‌شود؛ بسیاری از مشکلات حوزه بهداشت و درمان به سلامت مواد غذایی باز می‌گردد و برای کاهش هزینه درمان در سبد خانوار، باید برای غذا اهمیت قائل شویم.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه با بهره‌برداری از این واحد تولید خوراک آماده طیور، تعداد واحدهای خوراک دام و طیور استان به ۳۱ واحد رسیده است، گفت: ظرفیت تولید این واحدها ۹۱۱ هزار تن است که حدود ۴۵۰ هزار تن آن مربوط به خوراک آماده طیور است.

محمدی ظرفیت سالانه فرآوری ماده خام خوراک آماده طیور در این کارخانه را ۱۶ هزار تن دانست و بیان کرد: این طرح با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد تومانی برای ۳۵ نفر اشتغال دائم و برای ۸۵ نفر اشتغال موقت ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۱۰ طرح صنایع تبدیلی غذایی با ظرفیت ۳۴ هزار و ۲۰۰ تن و اشتغال ۱۰۳ نفر به بهره برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: حجم سرمایه‌گذاری در این طرح ها ۱۷۰۰ میلیارد ریال بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *