طرح کنترل تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از امروز ۱۳ اسفند ماه دراین استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا مختار رجایی فر روز شنبه با اعلام این مطلب به خبرنگاران گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی با توجه به در پیش بودن نوروز و ماه مبارک رمضان تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

وی افزود: گشت‌های دامپزشکی استان در قالب گروه های ویژه بهداشتی کار نظارت بر توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، نظارت شرعی بر مراکز تولید، سردخانه ها، کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز عرضه و رستوران‌ها را انجام می‌دهند.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این طرح ۱۳ گروه سیار و هشت گروه ثابت شامل ۶۹ نفر بازرس بهداشتی و ناظر شرعی در دو نوبت صبح و بعداز ظهر فعال هستند.
رجایی فر ادامه داد: در این طرح، تشدید و کنترل و نظارت بهداشتی از سه بخش هماهنگی، برنامه عملیاتی و نتیجه عملکرد انجام می‌شود و موفقیت طرح در گرو ارتقای شاخص‌های بهداشتی و تأمین سلامت جامعه و در نهایت انجام مطمئن مراحل طرح است.
وی گفت: دامپزشکان ناظر بخش دولتی در کنار مسئولان فنی بهداشتی در کشتارگاه‌های طیور استان مستقر می شوند و به منظور اطمینان بخشی به شهروندان از بهداشتی بودن محصولات استحصالی از سه کشتارگاه صنعتی طیور شهرهای یاسوج و گچساران این طرح برای اولین بار در استان اجرا می‌شود.
وی از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه تخلف بهداشتی با ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و یا با شماره ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی استان تماس برقرار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *