صادرات پودر گوشت از استان مرکزی ۱۰۰ درصد افزایش یافت

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های اقتصادی

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: صادرات پودر گوشت از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌ است.

دکتر «محمد فتاحی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۳۲۰ تن پودر گوشت از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب ۱۰ محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از این استان به خارج از کشور صادر شده‌ است.

وی ادامه داد: ۵۸۰ تن آلایش مرغی نیز در این مدت در قالب ۲۵ محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی یادآور شد: یک‌هزار و ۲۲۹ تن تخم مرغ خوراکی نیز امسال در قالب ۴۶ محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌ است.

وی افزود: ۱۶۲ هزار و ۳۶۷ قطعه آبزیان زینتی امسال در قالب ۱۵ محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: ۵۶۸ هزار و ۶۰۰ عدد تخم مرغ نطفه‌دار گوشتی امسال در قالب ۱۷ محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی این استان به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

فتاحی اظهار داشت: ۲ هزار و ۱۰۰ تن خوراک و مکمل طیور و یک هزار و ۶۱۰ کیلوگرم عسل نیز امسال به خارج از کشور صادر شده‌ است.

وی ادامه داد: ۴۰۰ تن گوشت مرغ منجمد و ۱۰ تن محصولات لبنی نیز امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *