عملکرد دامپزشکی تهران به روایت آمار/ ۱۹۰ پرونده قضایی تشکیل شده‌است

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

هفته دولت فرصت مغتنمی برای گزارش کار دستگاه و نهادهای مختلف از عملکردشان است و طبق گفته مدیرکل دامپزشکی استان تهران طی پنج ماه گذشته بیش از ۲۸ هزار و ۶۳۳ مورد بازرسی از واحدهای تولید، توزیع و عرضه فرآورهای خام دامی انجام و ۱۹۰ پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود محمدیان روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی به صورت مستمر توسط بازرسان بهداشتی در سطح استان تهران انجام می‌شود، اظهار داشت: طی پنج ماه گذشه بیش از ۲۸ هزار و ۶۳۳ مورد بازرسی از واحدهای تولید، توزیع و عرضه فرآورهای خام دامی انجام و بیش از هزا و ۱۶۰ مورد نمونه برداری و به آزمایشگاه ارسال شد.

وی ادامه داد: در این رابطه ۱۹۰ پرونده قضایی تشکیل و ۱۶۳ مورد احکام قضایی صادر شده است ضمن اینکه بیش از ۴۵۰ تُن فرآورده خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف از سطح کشتارگاه ها، مراکز عرضه، بسته بندی و سردخانه ها جمع آوری و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

محمدیان اضافه کرد: در بحث کشتار دام تعداد ۱۶۸ هزار و ۳۸۹ دام سبک و سنگین و تعداد ۱۵ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۲۴۱ قطعه طیور کشتار شده است.

این مسئول در خصوص کنترل و پیشگیری از بیماریهای دامی هم گفت: با استفاده از اکیپ های مایه کوبی بخش دولتی و مراکز واکسیناسیون مجاز بخش خصوصی در پنج ماهه ابتدایی امسال سه میلیون و ۲۱۸ هزار و ۵۳۲ نوبت سر واکسن در دام سبک و دام سنگین در دامداریهای سطح استان به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در زمینه کنترل و مبارزه با انگلهای خارجی در دام ها که از اهمیت خاص برخوردار است اداره کل دامپزشکی تهران تعداد ۳۸۴هزار و ۴۰۹ راس دام سبک و سنگین و مساحت یک میلیون و ۵۸۰ هزار و ۱۶۸ متر مربع از اماکن دامی را با سموم موثر ضد انگلی مورد سمپاشی قرار داد.

محمدیان این را هم گفت که در رابطه با عملکرد اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور و زنبور عسل، کارهای موثری شده که نتیجه آن، کنترل شیوع بیماری های طیور و پرندگان تاکنون بوده است.

این مسئول ادامه داد: کارشناسان اداره تشخیص و درمان دامپزشکی تهران با بازدیدهای مستمر خود از جمله ۷۶۰ بازدید از شرکتهای پخش دارو و واکسن نقش موثری در ارتقا سطح ارائه خدمات بهداشتی و درمانی سرمایه های دامی کشور داشته اند.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران در مورد مزارع ماهیان سردابی و گرمابی هم گفت: ۷۸۵ مورد آزمایش انگلی قارچی-میکروبی در آبزیان و ۴۸۴ بازدید کارشناسان بهداشت از مزارع آبزی پروری و بیش از ۲هزار و ۱۶۳ نمونه برداری از مزارع آبزیان فقط در ۵ ماهه ابتدای امسال انجام شده است.

محمدیان خاطر نشان کرد: بیش از ۶ هزار تن فرآورده های خام دامی منجمد و تازه، بیش از ۱۳ تن انواع خوراک دام کوچک و طیور و آبزیان زینتی و بیش چهار میلیون قطعه آبزیان زینتی و تخم چشم زده ماهی و در بخش نظارت بهداشتی بر واردات ودر بخش نظارت بهداشتی بر صادرات بیش از ۱۰۴هزار تن فراورده های خام دامی و آلایش خوراکی و غیر خوراکی، حدود ۲۸۰هزارکیلوگرم محصولات لبنی و حدود ۱۰۰ تن آبزیان خوراکی تازه و منجمد از ابتدای سال تا کنون در بخش نظارت بهداشتی بر صادرات و واردات دام و فرآورده های خام دامی نظارت داشت.

به گزارش ایرنا، دامپزشکی استان تهران در زمینه های بهداشت و مدیریت بیماریهای دام، طیور و آبزیان و همچنین در حوزه هایی نظیر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذائی، نظارت بهداشتی بر صادرات دام و فرآورده های خام دامی، واردات نهاده های دامی و فرآورده های خام دامی، نظارت بر فعالیت مراکز درمانی و داروئی و مایه کوبی، تشخیص های آزمایشگاهی و پرداختن به آموزش، پژوهش و ترویج و سایر موارد مرتبط فعالیت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *