سه تن فرآورده خام دامی فاسد در البرز معدوم شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان البرز اعلام کرد: سه تن و ۱۴۱ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد در اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی بر عرضه این مواد ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در این استان جمع آوری و معدوم شد.

دکتر سیدمحسن ابوترابی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی استان البرز یک هزار و ۵۰۰ نفر از دامپزشکان و کارکنان این استان در قالب ۷۲۲ تیم بر عرضه مواد خام دامی نظارت دارند.

طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی از ۱۳ اسفند ماه سال گذشته همزمان با سراسر کشور در استان البرز آغاز شد و تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان البرز با بیان اینکه از آغاز اجرای این طرح تا روز ۱۴ فروردین ماه جاری، ۴۶۴ مورد غیربهداشتی ثبت شد، اظهار کرد: در این مدت بر عرضه و ذبح یک میلیون و ۵۵۵ هزار و ۵۹۶ قطعه طیور و ۱۵ هزار و ۲۰۰ راس دام سنگین و سبک در کشتارگاه های استان نظارت شد .

ابوترابی تعداد بازدیدها در این روزها را سه هزارو ۳۰۷ مورد برشمرد و گفت: در این مدت ۹ هزار و ۲۲۲ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی ضبط شد که از این میزان سه هزار و ۱۴۱ کیلوگرم معدوم سازی و هفت واحد عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی نیز پلمب شد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان البرز با اشاره به اینکه طرح تشدید نظارت با جدید تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد،به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خرید فرآورده های خام دامی به برچسب مشخصات (تاریخ تولید و انقضاء) و مهر دامپزشکی دقت نمایند و هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی جهت پیگیری کارشناسان دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

در اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی در مدت مشابه سال گذشته در استان البرز سه هزار و ۳۹ مورد بازدید توسط کارشناسان دامپزشکی از واحدهای عرضه، ۵۸ مورد بازدید از کشتارگاه های دام و طیور، هفت مورد از انبارها، ۳۲ بازدید از سردخانه ها ، ۸۲ مورد بازدید از مراکز قطعه بندی و بسته بندی و ۳۴۵ مورد بازدید از خودورهای حمل فرآورده های خام دامی صورت گرفت.

در این بازدیدها ۲۷۱ مورد غیربهداشتی مشاهده شد و مقدار ۶ هزار و ۳۰۵ کیلوگرم لاشه دام وطیور، ۵۰ هزار و ۲۲۴ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی ضبط و ۵۲ هزار و ۶۶۶ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی معدوم شد که در این راستا ۸۴ پرونده قضایی تشکیل و متخلفان به مرجع قضایی معرفی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *