استحصال بیش از ۴۸۸۱ تن گوشت قرمز و سفید در کشتارگاه‌های استان مرکزی

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از استحصال بیش از ۴۸۸۱ تن گوشت قرمز و سفید در کشتارگاه های استان خبر داد.

محمد فتاحی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ۱۶ هزار و ۱۰۵ راس دام سبک از تاریخ اجرای طرح تا تاریخ ۱۳ فروردین ماه سال جاری در طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در کشتارگاه‌های استان مرکزی کشتار و بیش از ۳۰۶ تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده‌ است.

وی افزود: ۲ هزار و ۲۹۴ راس دام سنگین نیز در این مدت در کشتارگاه‌های دام استان مرکزی کشتار و ۵۰۰ تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده ‌است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به ضبط ۹۹۳ راس لاشه دام سبک و سنگین اظهار کرد: بدنبال نظارت بهداشتی بر کشتار دام در کشتارگاه های دام استان طی این یک ماه ۷ هزار و ۴۲۳ کیلوگرم لاشه دام سبک و سنگین به دلیل وجود ضایعات مرضی و بیماری در کشتارگاه‌های این استان ضبط شده‌ است.

فتاحی اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۴ هزار و ۷۸ تن گوشت مرغ تولید شده و این میزان گوشت از کشتار یک میلیون و ۹۱۹ هزار و ۹۷۴  قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان استحصال شده ‌است.

وی به تعداد ۱۸ هزار و ۲۲۶ قطعه طیور ضبطی در کشتارگاه های طیور استان اشاره کرد و ادامه داد: ۲۷ هزار و ۳۰۶ کیلوگرم لاشه طیور در این یک ماه به دلیل ضایعات مرضی و یا لاغری در کشتارگاه‌های طیور استان مرکزی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده ‌است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به کشف ۶ هزار و ۳۲۲ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در این مدت از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی استان و خروج آنها از چرخه مصرف انسانی، ادامه داد: ۳۵۱ مورد غیر بهداشتی در جریان بازرسی از واحدهای تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در این مدت شناسایی، ۱۹ مورد نمونه برداری و ۲۶ مورد نیز به مراجع قضایی معرفی و ۲ واحد تحت نظارت هم در این مدت پلمب شده‌ است.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی اظهار کرد: ۳۹ هزار و ۸۱۷ کیلوگرم فرآورده‌ پس از گذشت ۳۰ روز از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در جریان ۶ هزار و ۱۹۴ مورد بازدید از مراکز تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی ضبط موقت شده و برای انجام نمونه برداری به آزمایشگاه ارسال شده ‌است.

فتاحی اظهار کرد: طرح ویژه نوروزی و ماه مبارک رمضان نظارت بر مواد غذایی (فرآورده های خام دامی) از روز شنبه ۱۳ اسفندماه در این استان آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه می یابد.

وی افزود: ۵۶ گروه متشکل از ۸۴ نفر از کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان مرکزی اجرای این طرح را بر عهده دارند.

فتاحی ادامه داد: ۱۹۶۰ واحد شامل مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد غذایی استان مرکزی در این طرح مورد نظارت قرار خواهند گرفت و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برخورد قانونی می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی به مردم توصیه کرد که در هنگام خرید فرآورده های خام دامی به برچسب مشخصات(تاریخ تولید و انقضاء) و مهر دامپزشکی دقت کنند و هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی جهت پیگیری کارشناسان دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *