حدود ۱۸ میلیون راس دام سبک و سنگین خراسان رضوی واکسینه شدند

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

 رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت:۱۷ میلیون و ۹۰۸ هزار راس دام سبک و سنگین استان از ابتدای امسال تا کنون علیه بیماریها ایمن‌سازی و واکسینه شدند.

محمدرضا بهروزیان زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در راستای کنترل و پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام و پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیردار و غیرواگیردار دامی به صورت همیشگی انجام می‌شود.

او ادامه داد: این واکسیناسیون موجب کنترل و مبارزه با بیماری‌های مهمی همچون آبله، PPR (طاعون نشخوارکنندگان کوچک)، بروسلوز و بیماری سیاه زخم (شاربن) می شود که تاثیر بسزایی در حفظ سرمایه دامی، تامین بهداشت و سلامت فرآورده‌های دامی دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون ۳۹۲ هزار راس دام سنگین و ۱۷ میلیون و ۵۱۶ هزار راس دام سبک در خراسان رضوی ثبت شده است.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت:در این مدت به ۶۴ هزار و ۴۰۰ قلاده سگ در استان نیز واکسن هاری تزریق شده است.

استان خراسان رضوی ۱۵ میلیون راس دام دارد و سالانه ۷۶ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در این استان تولید می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *