جمع‌آوری بیش از ۸ تن فرآورده دامی فاسد در البرز

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیرکل دامپزشکی البرز گفت: از ابتدای طرح نوروزی نظارت تاکنون، هشت هزار و ۲۸۵ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی فاسد و غیر بهداشتی استان جمع آوری شده است.

به گزارش ایسنا، غلامرضا توکلی روز یکشنبه ششم فروردین اظهار کرد: هفت واحد صنفی غیر بهداشتی طی این مدت در استان البرز شناسایی و  پلمب شده است.

وی افزود : یک میلیون و ۲۲۸ هزار و ۴۵۳ قطعه طیور و ۱۱ هزار و ۷۳۲ رأس دام سنگین و سبک در کشتارگاه‌های دام استان البرز طی این مدت زیر نظارت دامپزشکان ذبح شده است.

توکلی خاطرنشان کرد: کارشناسان دامپزشکی البرز از ۱۳ اسفند ماه سال گذشته تاکنون ۲هزار و ۴۵۶ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های دامی انجام داده اند.

مدیر کل دامپزشکی استان البرز همچنین از تشدید خدمات سلامت محور دامپزشکی و نظارت‌ها در ایام تعطیل خبر داد و خاطرنشان کرد: بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی خط قرمز دامپزشکی است و متخلفان حوزه سلامت مواد غذایی بدون اغماض به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی به مردم توصیه کرد که در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به برچسب مشخصات (تاریخ تولید و انقضاء) و مهر دامپزشکی دقت نمایند و هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی جهت پیگیری کارشناسان دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *