کنترل و نظارت شبکه دامپزشکی بر بازار مهاباد افزایش یافت

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: طرح کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی این شهرستان بر بازار تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی افزایش یافت.

عباس آغاز روز چهارشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح از چند روز قبل با مشارکت ۲ گروه دامپزشکی با هدف حفظ امنیت غذایی، تامین سلامت مصرف‌کنندگان نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی سالم در این شهرستان در حال اجرا است.

وی افزود: در این مدت گروه‌های دامپزشکی بر کشتارگاه‌ها، واحدهای پخش و توزیع فرآورده‌های دامی و مراکز تولید و حمل و نقل فرآورده‌های خام دامی نظارت می‌کنند.

مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد از عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان فرآورده‌های خام دامی شهرستان خواست با توجه به احتمال شیوع برخی بیماری های فصلی، ضمن رعایت اصول بهداشتی و قوانین موجود، با گروه‌های نظارت دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

وی همچنین از شهروندان نیز خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود و از خرید گوشت دام از قصابان دوره گرد و گوشت‌هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

آغاز با اشاره به فعالیت برخی افراد سودجو در جاده های بین شهری و راه اندازی قصابی سیار و برخورد قاطعانه دامپزشکی با این افراد متخلف گفت: طبق نظر کارشناسان دامپزشکی گوشت دام پس از کشتار باید در زنجیره سرد حداقل به مدت ۲۴ ساعت نگهداری شود تا قابلیت مصرف داشته باشد.

وی به شهروندان مهابادی‌ اطمینان داد که فرآورده‌های خام دامی که در کشتارگاه با نظارت بازرسان این شبکه ذبح شده و ممهور به مُهر دامپزشکی باشد، به طور کامل سالم و بهداشتی است.

به گزارش ایرنا در مهاباد ۲۴۰ هزار راس دام سبک، ۲۴ هزار راس دام سنگین، ۵۰۰ راس تک سمی و پنج هزار قلاده سگ وجود دارد.

مهاباد دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *