گیلان با هشت واحد پرورش بوقلمون مادر رتبه اول تولید کشور را دارد

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به فعالیت هشت واحد پرورش بوقلمون مادر با ۵۵ هزار قطعه در این استان گفت: گیلان در تولید گوشت بوقلمون رتبه اول کشوری دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صالح محمدی روز چهارشنبه در حاشیه همایش مصرف گوشت بوقلمون در مرکز آموزش تحقیقات کشاورزی در رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۸ واحد در زمینه تولید جوجه یک روزه بوقلمون و سه واحد جوجه کشی با ظرفیت ۹۵۵ هزار عدد تخم در هر دوره پرورش درگیلان فعال است.

وی با بیان اینکه که گیلان از استان های تاثیرگذار در حوزه امنیت و اقتدار غذایی کشور است، اضافه کرد: این استان به دلیل برخورداری از اقلیم و آب و هوای بسیار ایده‌ال شرایط تولید بسیاری از محصولات کشاورزی را دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف گوشت بوقلمون به دلیل ارزش غذایی بالای آن خاطر نشان کرد: گوشت بوقلمون از گوشت های دارای خواص و کیفیت است که به دلیل اهمیت و ویژگی های آن باید در سبد غذایی خانوار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد گوشت بوقلمون سفید و ۴۰ درصد قرمز است، اظهار کرد: طبع گوشت بوقلمون گرم بوده، پیری را به تاخیر می اندازند و نقش مهمی در سلامت افراد دارد اما متاسفانه در سبد غذایی مردم جایگاه خوبی ندارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار داشت: گوشت بوقلمون فاقد چربی بوده و ۸۵ درصد وزن آن بعد از پخت حفظ می شود از این‌رو خوراک بوقلمون برای تامین افرادی که گوشت قرمز برای آنان مضر است، بسیار مفید می باشد.

وی با اشاره به حمایت های جهادکشاورزی برای افراد علاقمند برای پرورش گوشت بوقلمون خاطر نشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی در گیلان برای صدور مجوزها به علاقمندان برای ورود به پرورش گوشت بوقلمون حمایت می کند.

همایش مصرف گوشت بوقلمون امروز “چهارشنبه” با هدف اشتغالزایی و توسعه صنعت نوپای بوقلمون و ارتقاء سلامت مردم با قرارگرفتن گوشت بوقلمون در سبدغذایی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در رشت برگزار شد.

مصرف بدون افراط و تفریط گوشت بوقلمون با توجه به پروتئین بالا و چربی کم موجب ارتقای سیستم ایمنی بدن افراد در برابر بیماریها است ضمن اینکه کاهش میزان کلسترول خون در افراد کمک می کند و برای بیماران دیابتی بسیار مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *