جوجه‌ریزی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه در مرغداری‌های کرمانشاه

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

جوجه‌ریزی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه در مرغداری های شهرستان کرمانشاه، اجرای آبیاری تحت فشار در ۷۶ هکتار در این شهرستان و امهال تسهیلات دریافتی دامداری ها و مرغداریهای استان از جمله اخبار کوتاه حوزه جهاد کشاورزی در هفته جاری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این شهرستان با ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در سال جاری رتبه نخست را در بین سایر شهرستان ها در سال زراعی جاری به خود اختصاص داده است.

کامران کریمی با بیان اینکه در این راستا تاکنون ۱۲۱ مجوز جوجه ریزی برای ۷۵ واحد مرغداری در استان صادر شده است اضافه کرد: این میزان جوجه ریزی در مقایسه با سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار قطعه بیشتر شده است.

شناسایی و اخطار به مرغداری هایی که خارج از شبکه جوجه ریزی کرده اند، بازدید از مرغداری های گوشتی جهت تحویل مرغ به کشتارگاه ها در زمان مقرر، اخطار به مرغداری های خالی جهت جوجه ریزی، بازدید جهت راستی آزمایی جوجه ریزی و نظارت بر کلیه واحدهای طیور، از دیگر اقدامات این مدیریت، جهت کنترل و نظارت بر بازار مرغ شهرستان عنوان کرد.

امهال تسهیلات دریافتی دامداری ها و مرغداری های استان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: تسهیلات دریافتی دامداری ها و مرغداری ها در این استان به مدت یکسال امهال شد.

عبدالوحید محمدی افزود: سال گذشته در پی هدفمند کردن یارانه‌ها ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی از بعضی نهاده‌های دامی حذف شد و به همین منظور دولت و بانک‌ها اقدام به تامین سرمایه در گردش برای حمایت از واحدهای تولیدی کردند.

وی با اشاره به اینکه امهال این تسهیلات سرمایه در گردش یکساله بود افزود: به دلیل مشکلات برخی از واحدهای تولیدی در بازپرداخت این تسهیلات، موضوع در نشست ستاد تسهیل استان مطرح شد.

محمدی افزود: با سفر مدیرعامل بانک کشاورزی به استان کرمانشاه موضوع امهال تسهیلات تایید شد و از هم اکنون واحدهای تولیدی می‌توانند با مراجعه به بانک کشاورزی تسهیلات خود را به مدت یکسال امهال کنند.

اجرای ۷۶ هکتار سیستم های آبیاری تحت فشار در شهرستان کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: با هدف کاهش مصرف آب در فعالیت‌های کشاورزی، از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۶ هکتار سیستم های آبیاری تحت فشار در شهرستان کرمانشاه اجرا شده است.

کریمی ادامه داد: علاوه بر ۷۶ هکتار اجرا شده، اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار در ۱۴۸ هکتار مطالعه گردیده و ۲۳ هکتار نیز در دست اجرا است.

وی یادآور شد: در سال جاری همچنین خطوط انتقال آب در ۱۲ هزار متر انجام شده و بیش از ۳۰ هزار متر نیز در دست اجراست.

کریمی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری ۳۰ فقره پرونده متقاضیان اخذ تسهیلات تجهیز و برقی نمودن‌ چاه ها نیز تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا؛ دارای ۹۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است. از مجموع اراضی کشاورزی استان ۲۰۰ هزار هکتار آن آبی است و سرانه زمین آبی هر بهره بردار در استان ۵/۱ هکتار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *