احداث ساختمان آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور به کجا رسید؟

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در طول دو سال اخیر، پروژه تکمیل احداث ساختمان آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور پیشرفت ۲۰ درصدی داشته و افتتاح این آزمایشگاه یکی از اولویت‌های استان در حوزه تسهیل صادرات است.

محمدعلی بخشی کارشک با تشریح عملکرد دامپزشکی استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، اظهار کرد: در حوزه معاونت اداری و پشتیبانی، پرداخت مطالبات بازنشستگان تا پایان سال ۱۴۰۱، دریافت تجهیزات آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی از منابع ملی به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال، تعمیر و تجهیز ساختمان‌های اداری دامپزشکی استان به میزان ۲۱۳۰۰ میلیون ریال و احداث، تکمیل، تعمیر و توسعه واحدهای فنی دامپزشکی استان به میزان ۲۷۳۰۰ میلیون ریال دنبال شده است.

وی افزود: در طول دو سال اخیر در حوزه طرح و برنامه، به اجرای ۹۲ پروژه عمرانی مستمر بهداشتی، پیشرفت ۲۰ درصدی تکمیل احداث ساختمان آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور، افزایش ۴۵ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه استان و افزایش ۱۴۰ درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان توجه شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه دفتر نمایندگی ولی فقیه، بیش از ۶۸۰۰ نفر _ روز آموزش ذبح شرعی برای ذابحین در کشتارگاه‌های سطح استان، برگزاری ۳ دوره آموزش قرآن و معارف اسلامی ویژه همکاران، بیش از ۸ هزار نفر_ روز آموزش تفسیر قرآن و معارف اسلامی، نظارت بر ذبح شرعی بیش از ۱۶۲ هزار دام سبک، نظارت بر ذبح شرعی بیش از ۱۲ هزار دام سنگین و نظارت بر ذبح شرعی کشتار طیور در کشتارگاه‌ها دنبال شده است.

بخشی با اشاره به کسب عنوان روابط عمومی برتر در سطح کشور در سال ۱۴۰۱ و ساخت ۴ مستند و استفاده از ظرفیت فضای مجازی در انعکاس خبرهای روز دامپزشکی استان، ادامه داد: در حوزه قرنطینه و امنیت زیستی، صدور مجوز حمل دام سبک و سنگین بیش از ۴۳۵ هزار راس، صدور مجوز حمل شتر مرغ و بوقلمون با بیش از ۴۷ هزار قطعه و صدور مجوز حمل شتر  بیش از ۹۱۰۰ نفر، صدور مجوز حمل بیش از ۴۹ هزار تن شیر خام، صادرات تخم مرغ خوراکی، تخم مرغ نطفه دار، پولت تخمگذار، موی بز و پشم گوسفندی به ارزش بیش از ۴ میلیون دلار به کشورهای چین، افغانستان و عراق دنبال شده است.

وی با اشار به نظارت بر جوجه ریزی بیش از ۶۰ میلیون و ۲۵۹ قطعه، گفت: همچنین واکسیناسیون بیش از  ۳۸۳ میلیون دز برای طیور، واکسیناسیون طیور بومی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ قطعه، رصد  و پایش بیش از ۳۶۰۰ مورد واحدهای طیور و برگزاری بیش از ۷ هزار نفر _ روز آموزش بهره برداران حوزه طیور انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به واکسیناسیون بیماری‌های مشترک برای ۷۲۵ هزار راس دام سبک و ۸۲ هزار راس دام سنگین، تصریح کرد: واکسیناسیون ۱۹ هزار قلاده سگ علیه بیماری هاری و بیش از ۱۱ میلیون نوبت سر واکسیناسیون دام، انجام ۱۸ هزار تست سلو ۲۱ هزار تست بروسلوز و سم پاشی بدن بیش از یک میلیون  راس دام سبک و ۱۵ هزار سم پاشی بدن دام سنگین و بیش از چهار  میلیون و ۱۱۴  هزار متر مربع سم پاشی جایگاه دام انجام شده است.

بخشی با بیان اینکه دارو و درمان، بیش از ۵۸ هزار مراجعه به مراکز بخش دولتی و خصوصی و درمان بیش از  ۱۷۰ هزار راس دام سبک و سنگین در ۶۰ مرکز بهداشتی درمانی دنبال شده است، اظهار کرد: در این مدت، بیش از ۴۰۰ هزار بازدید از مراکز عرضه، نظارت بر کشتار بیش از ۱۶۲ هزار دام سبک، نظارت بر کشتار ۱۲ هزار دام سنگین صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به فعالیت آزمایشگاه مرکزی، تصریح کرد: انجام آزمایشات در بخش‌های سرولوژی دام، سرولوژی طیور، انگل‌شناسی، کنترل فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام و طیور مولکولی به تعداد ۵۲ هزار و ۶۶۸ مورد  انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه خدمات دامپزشکی در طول سال و مستمر ادامه دار است، افزود: برگزاری اردوهای جهادی به مناسبت‌های مختلف جهت ارائه خدمات به دامداران در دور افتاده‌ترین مناطق نیز از دیگر برنامه‌های دو سال اخیر در دامپزشکی بوده و در هفته دولت امسال نیز این اردوهای جهادی در حال خدمات‌رسانی در نقاط مختلف هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *