کشتارگاه صنعتی دام تنکابن؛ تجربه موفق دولت در خصوصی سازی

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین غرب مازندران روز دوشنبه با حضور استاندار و شماری از مسوولان استانی و شهرستان در شهرستان تنکابن افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، حسن سید اضماره سرمایه گذارو مجری طرح کشتارگاه صنعتی دام تنکابن در این آیین گفت : این طرح در زمینی به گستره بیش از نزدیک به سه هکتار با اعتباری ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال و مساحت بنا ۲ هزار و ۵۵۱ متر مربع، در روستای سرفقیه آباد بخش نشتا شهرستان تنکابن به بهره برداری رسید.

وی میزان تسهیلات دریافتی در اجرای این پروژه بزرگ را ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

این مقام مسوول، ظرفیت روزانه کشتار در این کشتارگاه صنعتی را ۲۵۰ تا ۳۰۰ راس دام اعلام و اضافه کرد : با راه اندازی این واحد صنعتی کشتارگاهی برای ۸۲ نفر شغل ایجاد کرده است.

غرب مازندران از داشتن کشتارگاه صنعتی دام محروم است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این آیین گفت : غرب مازندران در داشتن کشتارگاه صنعتی محروم است و این نخستین کشتارگاه است و کشتارگاه دیگری هم در بخش مرزن آباد در حال ساخت است
حسن عنایتی افزود: مازندران مهم ترین تامین کننده امنیت اقتصادی و کشاورزی در کشور بوده و استانی اثرگذار در این بخش اقتصادی کشور است.
وی خاطرنشان کرد : تاکنون بیش از ۱۰ میلیون تن گندم مازاد خریداری شده که از افتخارات دولت سیزدهم است که این روند تا سال های آینده با ادامه داشته باشد.
به گفته وی مازندران جزو استان های برخوردار ارزش غذایی است به طور مثال در تولید طیور گوشت سفید این استان سرآمد کشور است.
وی اظهار کرد: در هفته دولت ۸۳ طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر هزار و ۲۱ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و دولتی افتتاح و کلنگ زنی شده است که بستر اشتغال مستقیم شمار زیادی را فراهم کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: این استان در صنعت زنجیره غذایی خوب درخشیده و پرچم دار است اما در حوزه دام و طیور هنوز به حد مطلوب نرسیده ایم.

وی تاکید کرد یکی از ضرورت های اساسی بهداشتی و مدرن کردن مکانیزه و بهداشتی کردن افتتاح چنین طرح هایی است که می تواند تا استان گیلان هم این کشتارگاه پوشش می دهد.

بر اساس آمارهای رسمی اقلام غذایی ۸۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را کشاورزان و تولید کنندگان محصولات کشاورزی تامین می کنند و در این بین نقش ۴۰۰ هزار کشاورز مازندرانی با تولید حدود هشت میلیون تن محصولات مختلف، بسیار مهم و حیاتی است.

اکنون ۱۷ واحد صنعتی طیور، سه واحد کشتارگاه صنعتی دام و هشت واحد سنتی فعال در مازندران ناظر شرعی دارند.
مازندران تنها استان در کشور است که زنجیره کامل صنعت طیور را با داشتن بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مرغداری در اختیار دارد.
تولید سالانه گوشت مرغ در مرغداری های مازندران حدود ۲۱۰ هزار تن است و این استان با دراختیار داشتن حدود ۱۰ درصد ظرفیت تولید، ۴۰ درصد نیاز مصرف کشور را تامین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *