قاچاق دام از عوامل اصلی مهاجرت روستاییان به شهر است

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام با اشاره به آسیب های قاچاق دام گفت: قاچاق دام از عوامل مهاجرت روستاییان به شهر و حاشیه‌نشینی آنان است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری ایلام، مالک روشنی روز شنبه در نشست بررسی مشکلات عشایر ایلام اظهار داشت: اگر دام مولد در استان از بین برود، با کمبود دام مواجه شده و در نتیجه دچار کاهش گوشت و مایحتاج مردم خواهیم شد.

وی افزود: قاچاق دام باعث تخلیه روستاها و مهاجرت دامدارانی که دامهایشان را فروخته اند به شهر و در نتیجه منجر به حاشیه نشینی آنان شده که خود مشکلات و آسیب های فراوانی را به دنبال دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تاکید کرد: افراد سودجویی هستند که با خرید دام و قاچاق آن سودهای کلانی را به جیب می زنند که باید با آنان مقابله شود و همه ما و هرکس در هر سمتی تکلیف داریم درحد توان اقداماتی را در جهت مقابله با قاچاق دام انجام دهیم.

روشنی ادامه داد: یکی از برنامه های مصوب معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام که از سال ۱۳۹۵ در حال پیگیری و اجراست، انجام اقدامات و تدابیر پیشگیرانه در حوزه قاچاق کالا و ارز می باشد که امید است با همکاری همه دستگاه های متولی بتوان گامی موثر در این راستا برداریم.

در این جلسه مقرر شد با توجه اهمیت و بازدارندگی فرایند پلاک کوبی در پیشگیری از قاچاق دام و نیز عدم تمایل دامداران بابت پرداخت کامل هزینه پلاک کوبی، جهت تأمین اعتبار لازم برای اتمام پلاک کوبی دام در استان پیگیری لازم صورت گیرد.

همچنین مقرر شد نسبت به تهیه و بازبینی لیست دفترچه های دامداری و نیز کارت عشایر جهت شناسایی دامدار واقعی با هدف ارائه خدمات بهتر توسط دستگاه های متولی اقدام لازم صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *