۱۶.۵‌میلیون قطعه طیور در مرغداری های گیلان در دست‌ تولید است

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: هم اکنون ۱۶.۵ میلیون قطعه ” از جوجه یک تا ۴۰ روزه” درمرغداری استان در دست پرورش وتولید است که به صورت دوره‌ای کشتار و وارد بازار می‌شود.  

صالح محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به طور میانگین هر شبانه روز حدود ۶۰۰ تن مرغ در گیلان کشتار می شود که ۲۲۰ تا ۲۵۰ تن در داخل استان و بقیه به استانهای البرز و تهران ارسال می‌شود.

وی با اشاره به تصمیمات قرارگاه امنیت غذایی در جهادکشاورزی و پیرو ابلاغ به استان‌های مختلف کشور اضافه کرد: از این پس تمامی اتحادیه ها، شرکت های زنجیره ای تولید مرغ و گوشت در گیلان نیز می توانند برای خرید انجماد، قطعه بندی مرغ با قیمت ۴۳ هزار تومان اقدام کنند.

محمدی با بیان اینکه اتحادیه ها، شرکت های زنجیره ای تولید مرغ و گوشت در گیلان در صورت انجام این کار باید گزارش را به صورت هفتگی به سازمان جهاد کشاورزی ارایه دهند، خاطر نشان کرد: پیش از این خرید مرغ از مرغداری ها و منجمد کردن تنها بر عهده شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی بود و اجازه خرید و منجمد کردن را داشتند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان داشت: اتحادیه ها، شرکت های زنجیره ای تولید مرغ و گوشت در گیلان در صورت خرید انجماد، قطعه بندی مرغ باید در مواقع لزوم و با تعیین ستاد تنظیم بازار با قیمت روز اعلام شده از سوی قرارگاه امنیت غذایی و ستاد تنظیم بازار گیلان به بازار عرضه کنند.

در زمان حاضر، گیلان ۸۴۶ مرغداری و هشت کشتارگاه فعال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *