استان سمنان روزانه ۲۵۰ تن نیاز گوشت مرغ کشور را تامین می‌کند

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

رییس جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به افزایش میزان توزیع گوشت مرغ در بازار سمنان و سه استان تهران، البرز و قم به منظور حفظ آرامش بازار، گفت: مرغداران استان سمنان روزانه ۲۵۰ تن گوشت مرغ مورد نیاز کشور را تامین می‌کنند.

محمدرضا قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: افزایش توزیع روزانه تا ۷۰ تن گوشت مرغ در داخل استان به منظور حفظ آرامش بازار در تعطیلات کنونی برنامه ریزی شد.

وی ادامه داد: شرایط عادی نیاز روزانه استان سمنان به گوشت مرغ میانگین حدود ۵۰ تن است که در این روزهای تعطیل به منظور حفظ آرامش بازار افزایش میزان توزیع تا ۷۰ تن در روز برنامه‌ریزی شد.

رییس جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: این استان در موضوع گوشت مرغ تولیدکننده شاخص کشوری و استان معین پایتخت است و علاوه بر آن به استان‌های البرز و قم نیز در صورت نیاز گوشت مرغ ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: روزانه بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ تن گوشت مرغ تولید شده در استان سمنان در روزهای کنونی در بازار استان‌های همجوار مانند تهران، البرز و قم توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: قیمت تصویب شده عرضه گوشت مرغ در استان سمنان برای هر کیلوگرم ۷۳ هزار تومان است و نظارت بر مراکز عرضه در زمینه فروش مرغ به قیمت تنظیم بازار با اهتمام ویژه انجام می‌شود.

رییس جهاد کشاورزی استان سمنان تاکید کرد: گوشت مرغ به اندازه کافی در بازار استان وجود دارد و کمبودی در این زمینه نیست.

بنا به اعلام مسوولان دامپزشکی استان سمنان، ۴۹۹ واحد با ظرفیت ۱۴ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۹۷۴ قطعه در بخش صنعت طیور استان فعال است. از مجموع واحدهای فعال در زمینه صنعت طیور در استان سمنان ۳۸۶ واحد مربوط به پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۹ میلیون و ۶۹۰ هزار و ۸۰۰ قطعه است.

استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *