۱۴۷ هزار و ۸۰۰ قطعه مرغ زنده از مرز دوغارون به افغانستان صادر شد

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های اقتصادی خبر های بین المللی خبر های طیور

رییس شبکه دامپزشکی تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: ۱۴۷ هزار و ۸۶۰ قطعه مرغ زنده تخمگذار از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه امسال از پایانه مرزی دوغارون به افغانستان صادر شد.

دکتر حسن آذریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان مرغ صادر شده به افغانستان و بازارهای هدف آن نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در همین بازه زمانی سه هزار و ۲۰۰ تن تخم مرغ از طریق گذرگاه زمینی دوغارون به افغانستان صادر شد که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است.

رییس شبکه دامپزشکی تایباد با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۴۷۰ هزار قطعه جوجه یک روزه از طریق معبر دوغارون به افغانستان صادر شده است، اظهار کرد: ۱۰۰ درصد صادرات حوزه دام و فرآورده های دامی از طریق دوغارون به مقصد ولایت هرات، دومین بازار اقتصادی افغانستان انجام می شود.

وی با بیان اینکه پوست گاو از مهمترین فرآورده های خام دامی در بخش ترانزیت ورودی به ایران از سمت افغانستان به شمار می رود، بیان کرد: امسال سه هزار و ۱۸ تن پوست گاو در قالب ۱۵۱ محموله از سمت افغانستان به ایران و مقصد ترکیه وارد شده است.

آذریان گفت: همچنین در سال جاری چهار هزار و ۳۵۰ تن پشم گوسفندی و ۷۵۰ تن کرک بزی از افغانستان به مقصد کشورهای چین و ترکیه وارد ایران شده است.

وی گفت: برای تمامی محصولات صادراتی و ترانزیتی حوزه دام و فرآورده های آن گواهی بهداشتی صادر می شود که در صورت مشاهده هرگونه تخلف مجوزی برای ورود و خروج محموله داده نمی شود.

مرز دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *