ارایه خدمات رایگان دامپزشکی در روستاهای محروم زنجان کلید خورد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر ارایه خدمات بهداشتی، پیشگیری و درمانی در قالب ۲۵ اکیپ دولتی و بخش خصوصی در روستاهای محروم استان زنجان به صورت رایگان برنامه ریزی شد.

محمدباقر حاج کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح واکسیناسیون جمعیت دامی علیه بیماری ها، مبارزه با انگل های خارجی و داخلی دام ها، معاینه و درمان دام های بیمار و ارائه برنامه های آموزشی و بهداشتی دام از جمله خدماتی است که در این مدت به دامداران روستایی استان ارائه می شود.

وی اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام با هدف ارتقای سطح آگاهی دامداران و ارائه‌ مشاوره به روستائیان در راستای فعالیت‌های مرتبط با بهداشت دام و طیور از دیگر اقدامات دامپزشکی استان زنجان در دهه فجر است.

این مسوول ادامه داد:به طور یقین فعالیت های دامپزشکی می تواند به مردم در زمینه پیشگیری از بیماری های خطرناک دامی و مشترک بین انسان و دام خدمات رسانی کند که نتیجه آن صیانت از سرمایه دامی و ارتقای بهداشت عمومی جامعه است.

وی تاکید کرد: همه ساله طبق برنامه پیشگیرانه، واکسیناسیون رایگان علیه بیماری‌های مشترک انسان و دام توسط گروه های دامپزشکی بخش دولتی و غیردولتی انجام می شود.

به گفته حاج کاظمی با اجرای عملیات واکسیناسیون علیه بیماری‌های دام، ضمن کاهش دام‌های مبتلا به این بیماری‌ها، سلامت و بهداشت عمومی جامعه نیز افزایش می‌یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه برای حفظ و ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه همه مسوول هستیم، گفت: دامداران همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی استان داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *