گزارشی از کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نداشتیم

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به وضعیت شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تمام کشورهای همسایه و منطقه گفت: تا امروز هیچ کانونی از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور گزارش نشده است.

به گزارش ایسنا، حامد زارعی در جمع خبرنگاران و در حاشیه هشتمین کنگره بین المللی دامپزشکی طیور در خصوص سلامت و کیفیت گوشت های وارداتی گفت: حتما پروتکل‌های بهداشتی در قرنطینه‌ها، واردات  و در مجوزهایی که این گوشت‌ها برای واردات کسب می‌کنند توسط سازمان های دامپزشکی کشور و  مسوولین فنی بهداشتی نظام دامپزشکی در نظر گرفته شده و گوشت هایی که از مرزها وارد می شود تمام مجوز های لازم بهداشتی را کسب کرده اند.

وی ادامه داد:سازمان دامپزشکی ، سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد پروتکل های خاص خود را دارند که هر کدام بر اساس آنها بر کیفیت و سلامت مواد غذایی نظارت می‌کنند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی در خصوص مجوزهای مسئولان فنی و اینکه قرار بود این کارشناسان حقوقشان را به جای کارفرما از دولت بگیرند و آیا چنین چیزی محقق شده است؟ گفت: این موضوع چند وجهی و مورد مناقشه در سالهای قبل بوده است. مسئولان فنی و کارفرمایان درگیر این موضوع هستند.یکی از اصلی ترین اهداف ما در سازمان نظام دامپزشکی نیز همین است که  مسئولان فنی و بهداشتی را ساماندهی کنیم.

وی افزود:چیزی که در حال حاضر اجرا می شود نه از لحاظ حرفه ایی و نه از لحاظ حق و حقوق این افراد قابل توجیه نیست، زیرا ناظر ما حقوقش را از کسی می‌گیرد که بر آن نظارت می‌کند و این درست نیست. مقاومت هایی زیادی در حوزه است. سازوکارهایی که از لحاظ قانون کار، بیمه و مالیات اتفاق می افتد نیز در این حوزه ها سنگ اندازی می کند.

زارعی تصریح کرد: اقداماتی را در این زمینه شروع کردیم.آیین نامه های آن در حال تدوین است. جلسات و مذاکرات با کارفرمایان انجام شده و در حال پیاده سازی نظام رتبه بندی مسئولان فنی هستیم که بر اساس رتبه بندی جدید حقوق های متفاوتی نیز خواهند داشت.  همچنین بنابر سابقه ، توانایی ها و صلاحیت‌ها و جایی که مشغول بکارند حقوق متفاوت دریافت خواهند کرد.

وی عنوان کرد: برنامه داریم تا آخر سال و یا اوایل سال آینده اینکار را انجام دهیم. دولت و رئیس جمهوری به شدت پیگیر این موضوع هستند زیرا یکی از اصول فساد ستیزی و کمک به عدالت محوری همین موضوع است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی در ادامه گفت: علی رغم اینکه مسئولان فنی ما از حقوق کمی برخورداند و تحت فشار قراردادهای تحمیلی برخی کارفرمایان هستند تخلفاتی که به ما ارجاع می شود کمتر از سایز حوزه ها است.صفر نیست ولی بسیار کم است.  همچنین حدود ۸ تا  ۱۰ هزار مسئول فنی در تمام کشور مشغول فعالیت هستند.

زارعی در پاسخ به آخرین وضعیت بیماری آنفلو آنزای فوق حاد پرندگان و انگارا گفت: هر دو بیمار خطرناک هستند و برای صنعت طیور مشکلاتی ایجاد می کنند. تنها مرجع رسمی انتشار آمار ابتلا و تلفات سازمان دامپزشکی است. اما در کشور امسال با تشکیل ستاد ملی انفلوآنزا، کانون‌های آنفلوانزای فوق حاد در کشور نداشتیم. علی رغم اینکه تمام کشورهای همسایه و منطقه درگیر شدند ما درگیری خاصی نداشتیم و در مورد بیماری آنگارا نیز به همین شکل است.

وی از افتتاح اولین پارک علم و فناوری تخصصی حوزه دامپزشکی به زودی خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *