۶۸ گروه دامپزشکی بر فرآورده های دامی اصفهان نظارت می‌کنند

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: ۶۸ گروه ثابت و سیار دامپزشکی برای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی استان، در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز فعال خواهند بود.

دکتر سید رضا موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح تشدید نظارت دامپزشکی بر فرآورده‌های خام دامی از روز شنبه هفته آینده نوزدهم اسفند در استان اصفهان آغاز و تا بیست و دوم فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: به منظور کنترل بهداشتی انواع گوشت و فرآورده های خام دامی در مراکز عرضه، رستوران ها و غذاخوری‌های فعال در ایام تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان اکیپ بازرسی بهداشتی دامپزشکی با بکارگیری نزدیک به ۹۰ نفر از ناظران بهداشتی دامپزشکی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان ادامه داد: دامپزشکی در راستای وظایف بهداشتی خود، وظیفه نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی اعم از شیر، گوشت سفید و قرمز، تخم مرغ، عسل و سایر فراورده ها از مزرعه تولید تا سفره مصرف را به عهده دارد و با هرگونه فعالیت غیر بهداشتی با منشاء دامی در همه مراحل برخورد خواهد شد.

به گفته وی، نظارت‌ کارشناسان دامپزشکی در راستای صیانت از حقوق شهروندان در مورد تولید، نگهداری، توزیع و عرضه انواع فراورده‌های خام دامی در طول ماه رمضان و ایام نوروزی تشدید می‌شود.

موسوی اظهار داشت: با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی، از همه شهروندان در خواست داریم که از خرید گوشت مرغ یا قطعات ران و سینه فاقد بسته بندی، گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی، گوشت از پیش چرخ شده، آلایش مرغ بدون بسته‌بندی و یا فرآورده‌های خام دامی دارای بسته‌بندی با برچسب مخدوش خودداری نموده و هنگام خرید موارد بسته‌بندی به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.

وی، از شهروندان خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز، مراتب را با سامانه پاسخگویی سراسری دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ در میان گذارند.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان یکی از قطب‌های تولیدات دامی کشور و با ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۱۷ کشتارگاه طیور و ۳۳ کشتارگاه دام و بیش از ۱۰ هزار مرکز بسته بندی و فرآورده‌های خام دامی دارای ظرفیت مناسب در این بخش اقتصادی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *